A Galaxis tornában megvalósult az erősítés, a rugalmasság fejlesztése és táncos elemeket is tartalmaz. Lelkesen találták ki a gyerekek a mozgásanyagot és jókedvűen gyakorolták.
Testmozgás
A gyerekek nagyon élvezték ezt a témakört, rendkívül jó hangulatban, vidáman vettek részt a különböző feladatok elvégzésében. Különösen tetszett nekik, hogy százlábúvá változhattak. A többszöri ismétlés után olyan összhangba tudtak kerülni, ami engem is meglepett. Ugyanilyen élvezettel váltak Galaxis lakókká, mindenki a saját ötletét is belevitte a játékba, így még élvezetesebb és viccesebbre sikeredett. Azt hiszen méltó befejezése lett ennek az évnek ez a remek hangulatú program.
Kedvenc mozgásformáink: a túrázás, fiúknak a foc, lányoknak a gimnasztika, talajgyakorlatok.
A mindennapos testnevelés órán kívül a gyerekek többsége otthon is szívesen mozog, sportol, tornázik.
Lilla tartott nekünk kedvenc mozgásformáiból egy rövid bemutatót.
Az nagyjából mindegy, milyen sportot végzünk, de sokat segít, ha örömünket leljük a mozgásban. A leghatásosabbnak a kerékpározás és az aerobikozás bizonyult, de minden mozgásforma rendszeres végzése javított a mentális állapoton, függetlenül az emberek korától és nemétől. A csapatsportok további előnyös hatásokkal járnak: fejlesztik a rugalmasságot, az alkalmazkodóképességet és csökkentik az elszigeteltség érzését is. Ebben a hónapban a közösen eltöltött sportolással gazdagítottuk lelki egészségünket.
Szikszai György Református Általános Iskola
Ha egészséges életmód…akkor irány a szabad…készítsünk pillangókat!
Galaxis tornánk:
1. feladat- mosoly labda: aki kapja a labdát, annak mosolyogni kell
2. feladat- ragacs labda: egy tépőzáras elkapóval kell, minél több labdát begyűjteni
3. feladat- óriás játék: minél magasabbra kell nyújtózni, labdával, babzsákkal
4. törpe játék- mélyre hajolni labdával, babzsákkal
5. szabad tánc zenére
A képek mozgásos kirándulásunkon készültek.
A májusi boldogságórát teljesen a testmozgásnák, a játéknak szenteltük. Óra eleji relaxáció és a hónap dala meghallgatása után A mezei nyúl és a sündisznó c. mesét beszéltük át. Mindenki elmondhatta, milyen sportot űz. Majd kimentünk az iskola udvarára és megmozgattuk testünket. Jógáztunk, játszottunk székfoglalót, a földön elhelyezett számokat kellett keresniük az győzött, aki a legtöbbet talált az elhangzott számokból. Két csapatra osztottam az osztályt és fekete-fehér csapatjátékra fogócskáztak. Majd a nyúl és a vadász kergetőzése következett. Óra végén kipróbáltunk egy új kooperatív játékot, ejtőernyő híján egy lepedővel. Helyet cseréltünk a lepedők alatt, célba dobtunk a fehér textilre, mikor az összes labda a helyére került közösen ledobtuk a labdákat.
A hónap témájára hangolódva gólyás és békás dalokat énekeltünk és játszottunk. Ilyen volt például a “Hosszú lábú gólya…” , amivel kipróbáltuk, hogy milyen is “gólyának” lenni. Mese: Mese a piros kalapos békáról című mese részlet feldolgozása nagyon nagy sikert aratott mind két csoportunkban. Mivel az időjárás kedvezett nekünk, ezért a mindennapos mozgásokat már kint a szabadba igyekszünk tölteni. Ezen kívül a tornateremben különböző akadályokat teljesítettek a gyermekek, valamint labdás, egyensúlyozó, fitt-ballos játékokkal színesítettünk a délelőttöket. Játékok: Gólya viszi a fiát, Békák a tóban, Hogyan keljünk át a folyón Matróz bácsi? Matrózbácsi mondjad meg, Szúnyogfogó. Hetente egy-két alkalommal rendszeresen mozgunk a hónap dalára, ami most a “Jól érzem magam” című dal. Az ügyesebb gyerekekkel ugró békákat készítettünk el, melynek kék nejlon zacskóból (újrahasznosítás) tavat készítettünk.
Ebben a hónapban a Boldog óra program témája a testmozgás. „A mozgás sok mindenre orvosság, de nincs olyan gyógyszer, ami a mozgást helyettesítené.”(Görög mondás) Kiemelném az óvodai nevelés feladatait, mely többek között a gyermekek testi fejlődésének, harmonikus mozgás fejlődésének a kulcsa, továbbá a testi szükségletek kielégítése, melynek fő motívuma a biztonságos, egészséges környezet elősegítése, amely kimagasló szempont az óvodai miliőben. Kiemelném az Óvodai Nevelés Országos Alapprogramjából az óvodákban a mozgás, mint az egészséges életmódra nevelés, továbbá a testi, lelki, fizikai erőnlét fontossága, mindennapos része az óvodai életnek. Választott témakör: Jól érzem magam BOOGIE Bagdi Bella című dalának megismertetése. A gyerekek hangulata változó, ennek mérten igyekeztem a dal megismertetését bevinni a mindennapokba. A mozdulatokat eleinte irányított formában mutattam be a gyerekeknek, majd rövid időn belül észrevehető volt a dallam áthatása, melynek folytatása spontán mozdulatokat produkált. Nagy hangsúly övezte a gyerekek spontaneitását, mely arra buzdította mindnyájukat, hogy bátrabban, felszabadultabban mozogjanak az adott ritmusra, dallamra, ütemre. A jól érzem magam BOOGIE című dalocska, többszöri meghallgatásra adott alkalmat.A mozgás, mint örömforrás, legyen az bármely mozgásforma, alapvetően neveli és terelgeti a pozitív, egészséges életmód irányába a gyermeket, mely mint tudjuk, jótékony hatással van a figyelemre, fejleszti a koncentrációt, a belső felgyülemlett feszültség levezetését segíti, továbbá a társas kapcsolatok a szociális beilleszkedés egészét emeli ki. A jókedv, a vidámság garantált volt a Napsugár csoportban, miután megismerték a gyerekek a dal vidám hangulatát.