A mozgás a kicsi gyermekek mindennapjaihoz hozzátartozik. Mi is imádunk mozogni.
Testmozgás
A Katica csoportban a testmozgás a mindennapjaink része. Nagyon szeretik a gyermekek a mozgást, a csoporszobánkba napi szinten visszük be a mozgásos tornaeszközöket, nagyon jó feszültségoldó hatása van a mozgásnak, ezért nagy kedvencünk. Az egészséges életmód nagyon fontos téma a csoportunk életében, így a gyermekek számára nem volt újdonság, hogy kiemelten foglalkozunk vele a soron következő Boldogság foglalkozásunk keretében. Beszélgettük arról, hogy miért jó a mozgás, mennyi testmozgásra van szükségünk, hogyan befolyásolja a boldogságunkat. Megbeszéltük, hogy ki milyen tornafoglalkozásokon vesz részt óvodán kívül, és hogy melyik a kedvenc sport, amit legszívesebben űznek. Meghallgattuk a Jól érzem magam című zenét, elolvastam a gyermekeknek a Lusta Kriály című mesét, majd együtt kimentünk a Zagyva partra mozogni. Leginkább a gátról való gurulást élvezték. Játszottunk Mókusok ki a házból játékot, futóversenyt rendeztünk, szoborjátékot játszottunk. A csoportszobába visszaérkezve pedig ismét szintet lépett a Boldogságvár lépcsőfokán a kis katicánk.
Ebben az évben bevezetése, hogy minden délelőtt gyümölcsözúnk. Volt, hogy együtt készültünk neki, és a gyerekek is segithettek.
Székesfehérvári Vörösmarty Mihály Általános Iskola
Bizton állíthatom, egy dolog van, amit minden gyerek kivétel nélkül szeret: MOZOGNI!
A mi feladatunk, hogy biztosítsuk nekik a lehető legtöbb lehetőséget a mozgásra 🙂
Székesfehérvári Vörösmarty Mihály Általános Iskola
Bizton állíthatom, egy dolog van, amit minden gyerek kivétel nélkül szeret: MOZOGNI!
A mi feladatunk, hogy biztosítsuk nekik a lehető legtöbb lehetőséget a mozgásra 🙂
Ebben a hónapban tanácsot adtunk a lustikáknak. 🙂 Miért is jó mozogni.
Májusi boldogságóránkat eddigi szokásunktól eltérően nem a tanteremben, hanem a tornateremben tartottuk meg. A relaxáció most sem maradhatott el, mely után itt is elénekeltük a hónap dalát.
Ezután felelevenítettük a Down-szindrómás fiú történetét, aki óriási akaraterejének köszönhetően bajnok lett.
Az egészséges életmód fontos feltétele a testmozgás, ezért az óra jelentős része ezzel telt: először bemelegítettünk, majd aktív mozgás, labdajáték következett.
Ezután egy beszélgetőkör keretében azok a tanulók, akik rendszeresen sportolnak, elmesélték, hogy az elmúlt évben milyen eredményeket értek el, majd az órát meditációval zártuk.
Szokásosan közösen megbeszéltük az elméleti részt az ő kis nyelvükön. Sokan sportolnak az osztályomból, így nagy volt az egyetértés. Ebben a hónapban a kolleganőmmel mi voltunk a felelősek az egészségmegőrzés projektnek, így a kettőt igyekeztünk összevonni. Például Menjünk gyalog az iskolába! címmel két útvonalat hirdettünk, ahol bárki csatlakozhatott hozzánk. Nagyon sok pozitív visszajelzést kaptunk, így ezt a jövőben is tervezzük megismételni. A családi közösségépítő kirándulást is erre az időszakra terveztük. A Hülye járások videón napok múlva is nevettünk. Ha valaki megbotlott rögtön viccet és „hülye járást” csináltunk belőle. Majd csoportokban mindenki megalkotta a maga járását. Mindezen lépéseket – persze szülői támogatással – a Millió lépés programon keresztül kitartóan gyűjtöttük iskolán részére, mellyel végül 20-21 kört sikerült gyűjteni.
Brunszvik Teréz Napközi Otthonos Óvoda
– Relaxációs gyakorlatok
– Hónap dala: Jól érzem magam boogie
– Bezzeg Andrea: A lusta király
– Kirándulás a gyenesdiási Nagymezőre. A tornapálya feladatainak elvégzése
Jármi Papos Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A tavaszi hónapok már a szabadba csábítottak bennünket. Minden évben meglátogatjuk a tavaszi erdőt, amikor a fák kezdik felölteni leveles ruhájukat, a madarak ezerféle dallamot énekelnek körülöttünk….
De ez az évnek az az időszaka, amikor a nyolcadikosok kezükbe veszik a hatalmat és játékos programokkal színesítik a gyerekek életét a fordított napon. A mozgás öröme itt szemmel látható…