A mozgást mindig kitörő örömmel és jókedvvel fogadják a gyerekek, hiszen az egyik fő lételemük a játék mellett a mozgás. A „Jól érzem magam boogiet” a hónap során többször meghallgattuk, ha egy kicsit fel akartuk rázni a hangulatot, vagy kint esett az eső és álmosak voltunk, akkor mindig jó kedvűre mozogtuk magunkat. Alkottunk a hónap során százlábút, ahol különféle helyzetekben kapcsolódtak össze a gyerekek, mint: álló helyzetben fejükkel vagy vállérintéssel, illetve négykézláb helyzetben derék-fej összeérintéssel. Mindezek különféle mókás helyzeteket eredményeztek, hiszen nem is volt olyan egyszerű, hogy ne szakadjon szét a százlábúnk. Utánoztuk a Szív Szigeten élő Meseszövő Manók mozgásait, akik különféle vicces járásmódokat ismernek aszerint, hogy milyen kedvük van. Tudnak sánta rókaként járni, ismerik a pókjárást, pingvinjárást, tudnak óriásnként is lépdelni és még sok más mozgásformát megelevenítettünk. Ám a Szív Szigeten az Elvarázsolt szoborparkba tévedtünk, ahol egy boszi bűbájt hintett ránk, így csak akkor tudtunk mozogni, ha zeneszót halottunk, ha viszont elhalkult a zene, akkor megdermedtünk. Úgy táncoltunk, mint az: angyalok, tündérek, robotok, manók, űrlények, sellők, unikornisok. Volt ám hangos kacagás, ahogy kitaláltuk a különféle lények táncát. Kialakítottunk játszóteret is a szigeten, ami különféle szivacsokból, alagutakból, csúszdákból, ugróiskolából stb. állt. A gyerekek megebszélték a játszótér milyen elemekből álljon és mi hova kerüljön. Labdáztunk is, egymásnal gurigatva a labdákat, ám ahelyett, hogy egymást nevét mondtuk volna, akinek gurítottuk a labdát, annak elmondtuk, hogy mit szeretünk a másikban. A hónap során jógáztunk is jókat, minek alapjául a jóga móka videó szolgált. Majd próbáltuk Szikra Szávát rábírni a mozgásra, ami nem bizonyult egyszerű feladatnak, hiszen rettentő lusta manó lévén nem szívügye a mozgás. Ám azon túl, hogy a gyerekek elmondták, hogy mennyire egeszséges a mozgás, azt is elmesélték neki, hogy milyen örömet, jókedvet okoz nekik, ha mozoghatnak, és bizony a mozgás jó móka, hiszen lehet fogócskázni, bújócskázni, rollerezni, focizni, és még sok-sok más dolgot csinálni, ami csupa jókedv, és öröm. Azt hiszem végül Szikra Száva is belátta, hogy nem is lehet olyan rossz ez a mozgás, ha ennyi kacagással jár.
Testmozgás
A hónap témáját a Mozogjatok együtt című mondókával vezettük be. Ezt követte Prof. Dr. Bagdy Emőke relaxációs gyakorlata, majd Bagdi Bella Jól érzem magam boogie dalával hangolódtunk rá a hónap támájára. A téma feldolgozását folytattuk Bezzegh Andrea Lusta király című meséjével, amely nagyon tetszett a gyerekeknek, többszöri elolvasás után maguk is előadták. A hónap feladata elvégzésében a gyerekeket szinte még motiválni sem kellett, egyik kedvenc daluk ez. Mindenki részt vett a táncolásban és jól érezte magát. Látszott a gyerekek arcán a felszabadultság, felszabadultság, öröm. Élmény volt a 10 hónap témájának megismertetése, feldolgozása a gyerekekkel. Úgy érezzük maradandó ismereteket, élményeket szereztek általuk. Úgy érezzük elértük a célunkat, együtt sok boldog órát élhettünk meg.
Ráhangolódás:ismerkedés a „Szupererő” kártyajátékkal. A testmozgás fontosságáról spontán beszélgetés során, gyorsan eljutottunk a kedvenc sportolóm témakörhöz.Általában a fiúk és a lányok is focisták nevét sorolták fel. Ezt követően megpróbáltuk összegyűjteni a sportágakat, majd kitöltöttük az ehhez tartozó munkafüzeti táblázatot. Visszaemlékeztünk, hogy a tanév során ki milyen sportágban jeleskedett. Az órát a közelgő nyári szünethez való tervekkel zártuk.
A testmozgás hónapját nagyon élvezték a gyerekek, mivel mozogni, tornázni, futni nagyon szeretnek. Az evolúciós játékot több alkalommal is játszottuk, mindig jól szórakoztunk, a boldog gyerekek visszamentek a bákaként, amőbaként rekedt társaikért.
A feladatok közül a világnapi mókát választották, amelyről párban elkészítettek egy prezentációt, amelyet a társaiknak megmutattak. A legnépszerűbb nap a gyermeknap volt, de láthattunk jó kis összeállítást a törülközőnapról, Afrika napjáról, anyák napjáról is.
Beszélgettünk az egészséges étkezés fontosságáról is.
Mivel a csoportomból a gyerekek szeretnek rajzolni, nem maradt el a testmozgás poszter elkészítése sem. Összegyűjtöttük a szavakat közösen, és egy levél formájában elevenítették ezt meg a papíron a gyerekek.
Az óra folyamán az osztály tanulói megismerkedtek az egészséges életmód elméletével. A tanulóinkra jellemző a nagyfokú mozgásigény, különböző játékos feladatokat végeztünk el.
Az egészséges életmód témakörhöz kapcsolódóan tanulóink különféle foglalkozásokon vehettek részt a MESZK (Magyar Egészségügyi Szakdolgozói Kamara) Bács-Kiskun Vármegyei Szervezete jóvoltából. A gyermekek négy csoportot alkottak, megismerkedhettek az újraélesztés technikájával egy bábún keresztül, kipróbálhatták az alkohol és a droghatását megéreztető, speciális szemüvegeket, amelyek elgondolkodtatásra késztette a jelenlévőket. Egy másik állomáson az egészséges ételválasztást gyakorolhatták a tanulók a szép színes ételimitációkkal, ezen kívül pedig a félrenyeléssel küzdő sérült ellátását mutathatták be egy speciális-, oktatómellény segítségével.
A tanulók számára nagyon izgalmas volt a délután, olyan ismereteket szerezhettek, amelyeket a mindennapjaik során is fel tudnak használni, illetve vészhelyzet esetén segítséget tudnak nyújtani társaiknak.
A mozgás ugyanolyan velünk született létszükséglet, mint a táplálkozás vagy a fajfenntartás. A mozgás valójában komplex módon zajlik a szervezetben, a környezetben, belső érzésekben, külső visszajelzésekben. A mozgások nagy része örömet kelt, s mint ilyen, önmagában segíti a motivációt.
Minden nap, szinte minden órán mozgásokat végzünk. Beszélgetést kezdeményeztem az egészséges életmódról. Az osztály sportolói a sportolás jótékony hatásait emelték ki.
Sokaknak közülünk a tánc. A tánc erősít, növeli az állóképességet és koncentrációs képességet. A tánctól könnyedebb és tudatosabb lesz a mozgás, fejlődik testkultúra. Oldja a stresszt, megszabadít a szorongásoktól és segít lenyugodni. A tánc fejleszti az együttműködési és alkalmazkodó képességet, toleráns magatartásra ösztönöz. Természetesen ez sem maradhatott el a játékok mellett.
Megbeszéltünk mit tudunk még tenni az egészségünkért a mozgáson kívül. Milyen táplálékot érdemes fogyasztanunk. Táplálékpiramist és gyümölcssalátát is készítettünk.
Testmozgás – Jól érzem magam boogie c. dal hallgattunk meg közben tácoltak rá. Ebben a hónapban minden boldogságórát egy óra eleji kis mozgásos tornával kezdtünk. Sok időt töltöttünk az iskola udvarán és a tornateremben, ahol különböző gimnasztikákat és játékos versenyeket játszottunk. Továbba beszélgettünk az egészséges étkezésről, a víz fogyasztás fontosságáról a kinti filagória alatt. Játékok közben nagyon jó volt látni a boldogságot a gyerekek arcán.
Minden nap igyekeztünk valami izgalmas mozgásokat kitalálni.