Mindenféle mozgásformát kedvelünk, de a zene és a tánc is nagyon közel áll hozzánk. A Boldogságórákon mindig jól érzem magam! Ezért választottuk ezt a témát, zenét és a táncot legutóbb. Bagdi Bella: Jól érzem magam! című dalára táncoltunk.
Testmozgás
Hatos Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Környezetismereteink bővítése során az egészséges életmód kapcsán az étkezésről és a mozgásról beszélgettünk. A gyerekek számára mindkettő egyértelmű örömforrás. Játék közben bemutatták a kedvenc sportjaikat, amit a többieknek ki kellett találni. Egy másik foglalkozáson tovább fokoztuk: táncoltunk és énekeltünk, és büszkén mesélték, hogy néptáncórán is mennyit ügyesedtek. Meglátogattam és fotóztam őket, rendkívül büszkék voltak, mikor mindannyian megtapsoltuk az éppen bemutató párt.
A mozgás mindennap jelen van az óvodai eletünkben. Nap, mint nap örömhormont termelünk. Eshet az eső, fújhat a szél, süthet a fényes nap, fokozzuk a boldogságot.
Galaxis-tornászcsapat alakult az osztály tanulóiból. A csapatsportok előnyeiről, a személyiségre gyakorolt pozitív hatásokról beszélgettünk.
Május hónapban a Gyermeknapot osztályszinten, illetve iskolaszinten megünnepeltük, és a testmozgással járó örömöket a nap központi részévé tettük.
Testmozgás
Az egészséges életmód része a rendszeres testmozgás, és fontos feladatunk a gyermekek számára ezt biztosítani. A csoportomba járó gyermekek mozgásigénye nagy, ezért nélkülözhetetlen a nap folyamán a lehető legtöbb mozgásos játék, – feladat szervezése, biztosítása. A téma feldolgozását, a foglalkozást, jelen esetben is a „A haragom kifújom, mint a cica nyújtózóm”, és a „Lemegy a nap, lankad a kar, a törzsem pihenni akar” relaxációs gyakorlattal indítottuk. Meghallgattuk Bagdi Bella: Jól érzem magam boogie című dalát. A gyermekek a zenére azonnal táncolni kezdtek, majd vonatoztunk és körben táncoltunk. Ezután az „Egy-kettő-három-négy…” kezdetű mondókát elmondtuk, játékos mozdulatokkal kísérve, majd „Tükörjátékot” játszottunk. A tükör előtt utánoztunk mozgásformákat, sport tevékenységet, melyet a gyermekekkel közösen megneveztünk. Másik alkalommal a Bezzeg Andrea: A lusta király című meséjét, a „Kerekerdő kalandra hív téged…” mondókával kezdeményeztem. A mese után állatok mozgását utánoztuk, majd labdajátékokat játszottunk. Nagyon élvezték a játékokat, sokat nevettünk, Jó hangulatban teltek a foglalkozások.
Ózdi József Attila Gimnázium, szakgimnázium és Kollégium
Az órát egy kis mozgással kezdtük, pár egyszerű tantermi tornagyakorlattal. A mf. egészséges életmóddal kapcsolatos idézeteit, bölcsességeit beszélték meg a diákok páros munkában, majd közösen. Csoportmunkában összegyűjtötték, elmetérképen rögzítették a sport, testedzés jótékony hatásait, a csoportok közt versenyt rendeztünk. Kitöltöttek egy tesztet az egészséges életmódról (mf.), majd indultak a tesi öltözőbe, a következő óra tesi volt, ahol változatos mozgásformákat végeztek. Ezek szerepelnek a főképen.
Városi Óvodák és Bölcsőde Tiszakécske
Az idegrendszer fejlesztésének alapja a motoros fejlesztés. A mozgás pedig örömforrás, játék is lehet. Fontos megalapozni a gyermekekben azokat az egészség és testkulturális magatartáskészségeket, szokásokat, amelyek az egészséges életvitelhez szükségesek. Ahhoz, hogy elégedett emberekké váljanak, már kis korban törekedni kell az „ép testben ép lélek” eszmeiség megalapozására Az óvodások már egészen apró korban megszeretik a mozgást. Fontosnak tartjuk az óvodánkban, hogy e rohanó, megterhelő világban az óvodások megismerjék, tiszteljék a környezetüket, egészséges életmódban cseperedjenek fel és bírják a mindennapi megterhelést. A gyermekek már kiskorban megszeressék és igényükké váljék a rendszeres testmozgás. A közös játékon alapuló mozgásnak olyan közösségteremtő ereje van, amely a nevelés több területén is érezteti pozitív hatását. A jókedvűen, örömmel végzett tevékenység pedig új motivációt teremt még újabb tevékenységek kipróbálására, melyek hozzájárulnak a személyiség komplex fejlesztéséhez. A mozgásos tevékenységeknek a nevelésben, oktatásban a személyiségfejlesztő hatása igen nagy. A játékos mozgás olyan megoldási lehetőségeket kínál, amely hozzájárul a gyermekkori kompetenciák fejlesztéséhez, sokoldalú tapasztalatszerzési lehetőségekhez. A játékos mozgás kapcsolódik az aktuális gyermeki tevékenységekhez, testükkel is megélhetik, elmélyíthetik tapasztalataikat, segít a komplex gondolkodásban, a komplexitás megvalósításában. Mint minden évben idén is beneveztünk a „Kihívás Napja” programhoz, melyet a gyerekek nagyon várnak, és minden nagyon élvezik a különböző sportos tevékenységeket.