A Boldogságóra májusi foglalkozásán testmozgás játszotta a fő szerepet. Először az „Evolúciós játék”-ra mozogtunk, majd különböző játékokkal töltöttük el az órát. Élvezték a játékos feladatokat, jókat nevetgéltek egyes mozdulatokon.
Testmozgás
„A mozgás nemcsak a testet, de a lelket is vitalizálja, élettel tölti meg.” Irányított beszélgetés. Hogyan élhetjük mindennapjainkat egészségesen? Miért fontos a rendszeres mozgás életünkben? Hogyan járul hozzá a sport testi-lelki egészségünkhöz? Idézetek kiosztása, megbeszélése, vélemények megfogalmazása. Plakátkészítés csoportokban: Az egészség a legnagyobb kincs címmel. Táplálékpiramis készítése tanácsokkal. Kedvenc csapatjátékunk a FOCI. A sportolás előnyeinek megfogalmazása. Magunkról is készítettünk egy plakátot, mialatt nagyban rúgjuk a labdát. Óra végén kitöltöttük az egészségtesztet, majd értékeltük. /Mf. 145.o./
Testmozgás, egészség
Mozgás, sport, móka, tánc, kirándulás, akadálypálya, torna, játék, egészség… Ezekből nem volt hiány ebben a hónapban! A május igazi örökmozgó, boldogságfokozó hónap volt.
Az egészséges életmódra nevelés egész évben kiemelt célom volt, de Boldogságórás témakörként ebben a hónapban kiemelt hangsúlyt kapott a testmozgásra, egészséges táplálkozásra való törekvés.
Nagyon sokféle játékos mozgást, táncot kipróbáltunk az internet segítségével. Gyerekeknek szóló táncokat mutattam nekik. A legnagyobb vidámság kísérte a Monkey Dance-t, de eljártuk például az Abécé táncot is. Így dobtuk fel a reggeleket, vagy frissítettük fel magunkat délutánonként.
Boldogságórán meghallgattunk Bagdi Bella: Jól érzem magam című dalát. Jót nevettek a gyerekek, mikor megnéztük a „Hülye járások minisztériuma” videót. Természetesen nem hagyhattuk ki, és mi is kipróbáltuk az iskola folyosóján, hogyan tudunk különféle vicces mozdulatokkal járni. Ezt követően elmentünk a tornaterembe, ahol vidám labdás, fogócskázós közös játék után megtanultuk a „Evolúciós játékot”. Meglepődtem, milyen tájékozottak voltak az evolúció szót illetően, így pillanatok alatt megértették a játék lényegét, hogy a játék során most egy mozgásfejlődésen kell végig menniük. Természetesen mindenki elérte a „Boldogságórás diák” fázist.
A témakörhöz kapcsolódóan kitaláltam a gyerekeknek egy rajzos-tornázós feladatot, amit több napon át valósítottunk meg. Torna-kártyáknak neveztük el azokat a kis lapokat, amelyeken pálcika emberkék tornamozdulatokat mutattak. Jó móka volt ezeket a mozdulatokat leutánozni. A kis kártyáinkat kivittük az udvarra is, és bevontuk az udvaron tartózkodó gyerekeket is az utánzó játékunkba. Kölcsönadtuk a kártyákat más osztályoknak is. Rajzórán le is rajzoltuk ezeket a figurákat, és egy érdekes technikával színes kis alkotásokat hoztunk létre. A munkák a faliújságra kerültek, ahol hirdették a testedzés egészségmegőrző szerepét.
A jó idő is egyre többet csalogatott bennünket a szabadba. Élményekkel telve érkeztünk haza a zalakarosi osztálykirándulásunkról. Egész nap az önfeledt játék, labdázás, mászókázás, túrázás tette varázslatossá a napunkat.
A „Világnapi móka májusban” feladat közül hármat valósítottunk meg. Természetesen nem maradhatott el az édesanyákról való megemlékezés. Szeretettel gondolva rájuk, verset tanultunk, ajándékokat készítettünk.
Ezen kívül megünnepeltük a Madarak és fák napját is. Beszélgettem a gyerekekkel, e témával kapcsolatos kisfilmeket néztünk meg. Verset olvastunk, rajzoltunk. A gyerekek a fákhoz, madarakhoz fűződő szeretetüket, tiszteletüket a kis alkotásaikban fejezhették ki.
A legnagyobb várakozást a gyermeknap övezete. Az alsó tagozatosok fergeteges gyermeknapi programján mi is részt vettünk. A tanítóink lelkesedésének, remek szervezésnek köszönhetően az egész nap a játékról, vidámságról szólt. A 7 próba akadálypályán mutathattuk meg erősségeinket, ügyességünket, gyorsaságunkat. Színházi előadáson vettünk részt; kutyabemutatón csodálhattuk meg ezeknek a kis állatoknak az okosságát, türelmét; pónilovon is lovagolhattunk. A programok szünetében a zöldség és gyümölcstál kínálatából falatoztunk.
Na, ránk ebben a hónapban nem lehet mondani, hogy mozgásszegény életmódot éltünk! Nézzétek meg a képmontázsainkat!
A boldogsághoz az egészséges életmódon keresztül visz az út. A sport jó módja ennek és még élvezetes is. Találd meg azt a sportágat, amit a legjobban szeretsz!
Szajoli Kölcsey Ferenc Általános Iskola
A mozgás a kicsi gyermekek mindennapjaihoz hozzátartozik. Mi is imádunk mozogni.
A Katica csoportban a testmozgás a mindennapjaink része. Nagyon szeretik a gyermekek a mozgást, a csoporszobánkba napi szinten visszük be a mozgásos tornaeszközöket, nagyon jó feszültségoldó hatása van a mozgásnak, ezért nagy kedvencünk. Az egészséges életmód nagyon fontos téma a csoportunk életében, így a gyermekek számára nem volt újdonság, hogy kiemelten foglalkozunk vele a soron következő Boldogság foglalkozásunk keretében. Beszélgettük arról, hogy miért jó a mozgás, mennyi testmozgásra van szükségünk, hogyan befolyásolja a boldogságunkat. Megbeszéltük, hogy ki milyen tornafoglalkozásokon vesz részt óvodán kívül, és hogy melyik a kedvenc sport, amit legszívesebben űznek. Meghallgattuk a Jól érzem magam című zenét, elolvastam a gyermekeknek a Lusta Kriály című mesét, majd együtt kimentünk a Zagyva partra mozogni. Leginkább a gátról való gurulást élvezték. Játszottunk Mókusok ki a házból játékot, futóversenyt rendeztünk, szoborjátékot játszottunk. A csoportszobába visszaérkezve pedig ismét szintet lépett a Boldogságvár lépcsőfokán a kis katicánk.
Ebben az évben bevezetése, hogy minden délelőtt gyümölcsözúnk. Volt, hogy együtt készültünk neki, és a gyerekek is segithettek.
Székesfehérvári Vörösmarty Mihály Általános Iskola
Bizton állíthatom, egy dolog van, amit minden gyerek kivétel nélkül szeret: MOZOGNI!
A mi feladatunk, hogy biztosítsuk nekik a lehető legtöbb lehetőséget a mozgásra 🙂
Székesfehérvári Vörösmarty Mihály Általános Iskola
Bizton állíthatom, egy dolog van, amit minden gyerek kivétel nélkül szeret: MOZOGNI!
A mi feladatunk, hogy biztosítsuk nekik a lehető legtöbb lehetőséget a mozgásra 🙂
Ebben a hónapban tanácsot adtunk a lustikáknak. 🙂 Miért is jó mozogni.