MÁR 1328-RA NŐTT A BOLDOG ÓVODÁK ÉS BOLDOG ISKOLÁK SZÁMA

IV. Boldog Óvoda és Iskola címátadó ünnepség Budapest, Kongresszusi Központ

A Jobb Veled a Világ alapítvány elnöke ma a Budapesti Kongresszusi Központban átadta a 2019-2020-as tanévre vonatkozó Boldog Óvoda és Boldog Iskola címet, amire már közel 1400 intézmény pályázott. A program 6 éve működik és mára több mint 7000 pedagógus és 100.000 gyerek vesz részt benne, önként.

„Boldog vagyok, hogy már 4. éve adhatjuk át a Boldog Óvoda és Boldog Iskola címet, és évről évre nagyobb helyet kell bérelnünk ahhoz, hogy beférjünk. 110 intézménnyel indultunk, és most közel 1400-an vagyunk. – említette Bagdi Bella, a Jobb Veled a Világ alapítvány elnöke, a Boldogságóra program megálmodója.

Már a határon túl is érdeklődnek a program iránt

A Boldogságóra programot a határainkon túl is komoly érdeklődés övezi, mára 116 határon túli intézmény csatlakozott a programhoz.

A Boldogságóra tartása pozitívan hat a pedagógusra is

Jelenleg az ELTE PPK és a Károli Gáspár Református Egyetem longitudinális kutatást folytat a programról, ennek rész eredményeit ismertette a címátadó konferencián Prof. Dr. Oláh Attila (ELTE PPK), aki kiemelte, hogy az évek óta zajló kutatások alapján megállapítható, hogy a programban részt vevő pedagógusokra is jótékony hatással van a boldogságóra. „A vizsgálat során ún. Illesztett kontroll-minta módszert alkalmazva két csoportot hasonlítottunk össze: Olyan pedagógusokat, akik nem vesznek részt a Boldogságóra programban, és olyanokat, akik már évek óta tartanak boldogságórákat. Azt tapasztaltuk, hogy mind a jóllét mutatók, mind az erősségek mentén pozitív változás volt tapasztalható a boldogságórások mintáját illetően, mind az érzelmi intelligencia, az önkontroll, a pszichológiai immunitás, a nyitottság és a szeretet átadás képesség tekintetében egyaránt. Tovább vizsgálódva azt is megállapítottuk, hogy annál szignifikánsabb a különbség, és annál érzékelhetőbb a pozitív irányú változás a különböző jóllét mutatókban (érzelmi, pszichológiai, szociális és spirituális jóllét) minél régebben vesz részt valaki pedagógusként a Boldogságóra programban és építi a be a mindennapjaiba a pozitív pszichológia eredményeit.”

Prof. Dr. Oláh Attila hangsúlyozta, hogy idén szeretnék a szülőket is bevonni a kutatásba, megvizsgálni, azt hogy ez a szemlélet a gyerekeken keresztül milyen módon éri el a szülőket, a családokat.