ZRÍNYI MIKLÓS Àltalànos Iskola Nagykanizsa

ZRÍNYI MIKLÓS Àltalànos Iskola Nagykanizsa

Mit jelent az öröm?

Az öröm olyan mentális állapotokat jelöl, amelyet pozitívként, kellemesként tapasztalunk meg.

Ez magában foglal több különleges mentális állapotot, mint például amilyen a boldogság, szórakozás . Az örömre való képesség fejleszthető, a szervezetet motiváljuk, hogy újra élje a jövőben azt a helyzetet, amit kellemesként érzékel, és arra, hogy kerülje az olyan helyzeteket amelyek a múltban fájdalmat okoztak.

Az öröm tapasztalása szubjektív, mindenkinek más, különböző mértékű örömöt tapasztalunk ugyanabban a helyzetben. Sok örömteli élmény kapcsolódik az alapvető biológiai funkciók kielégítéséhez, mint például az evés, a testmozgás, a higiénia vagy az olyan tevékenységek, mint például a művészet, a zene, a tánc, és az irodalom.

A boldogság alappillére a belső harmónia és a lelki béke megteremtése. A boldogságérzés eléréséhez azonban mindenki életében más és más tényező szükséges. A boldogságérzet tanulási folyamat is , mert meg kell tanulni örülni a dolgoknak….

„A boldogság abból származik, amikor arra koncentrálunk, ami van, és nem arra, ami hiányzik.” (Andrew Matthews)

Ebben a hónapban az APRÓ ÖRÖMÖK témát dolgoztuk fel sokféleképpen.

1.Plakátot készítettünk, mi is lehet öröm számunkra. Örömkereső nagyítón néztük a hónapban a világot.

2.Sokat beszélgettünk ,mi tesz jót a lelkünknek. Középpontban van a gyerekeknél a természet, az állatok, a játék, a szabadság, a sport, a család, a barátok, a szépség…

3.Nagyon szeretjük a különleges napokat, az ünnepeket. A készülődést, a várakozást, a tudás elmélyítését a témában. Most márciusban a 48-as szabadságharc méltó megünneplésére készülődtünk közösen. Egy egész héten át ezzel kapcsolatban olvastunk, néztünk filmet és könyveket,színeztünk, osztályt díszítettünk és verset tanultunk. A hét lezárásaként elmentünk a szabadságharc emlékművéhez kitettük a saját magunk készítette zászlónkat és együtt közösen elszavaltuk a téren a Nemzeti dalt. Nagyon nagy boldogság minden évben ezt napokig készülődve átélni , mélyen erősítik ezek az alkalmak az összetartozásunkat.

4. A téma lezárásaként együtt sétáltunk egy jót a napsütésben és tudatosan kerestük a szépet. A gyerekek sorra mutogatták: a kék eget, a napot, a sok tavaszi virágot, a csillogó templomtornyot és a legszebb az volt az egészben, hogy úgy mosolyogtak, hogy öröm volt rájuk nézni.

Március 20-án megünnepeltük a Boldogság világnapját.
Plakátot készítettünk. Kivágtunk sok szívecskét, melyet egész nap osztogattunk.
Valóban boldoggá sikerült ez a napunk.

Nagyon sok közös élménnyel gazdagodtunk , s egyre jobban beépül a gondolkodásukba a jó és a szép tudatos keresése és meglátása.

Képek