Vidámsággal, öleléssel

- Csoport neve: Csillagmesék
- Szalay Sámuel Református Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
- Kategória: Óvodások
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (19 megtekintés)
A Boldogságórát havi rendszereséggel tartom a csoportomba járó nagy csoportos életkorú gyerekeknek. Kiscsoportos foglalkozáson 7 gyermek vett részt.
A foglalkozást relaxációs gyakorlattal kezdtük a Körbe körbe karikába című mondóka elmondásával. Első körben nyitva volt a szemük a második körben csukott szemmel rajzoltak. A mondóka elmondása után meghallgattuk Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok című dalát. Az volt a tapasztalatom, hogy nyugodtan végig tudták hallgatni, még azok a gyerekek is akik kissé impulzívabbak a társaikhoz képest. Ezután, megkérdeztem őket, hogy mikor szomorúak
A következő válaszok hangzottak el:
– Akkor vagyok szomorú, amikor a társaim csúfolnak(5 éves kisfiú)
– Amikor anyukám nem visz haza ebéd után (5 éves kisfiú)
– Egyszer voltunk a boltban és testvéremmel leragadtunk egy autó nézegetésben és anyáék eltűntek a szemünk elől és nem láttuk őket (5 éves kisfiú)
– Amikor előfordul, hogy elesek (5 éves kislány)
– Amikor bántanak a társaim (5 éves kislány)
– Amikor reggel nem alhatok sokáig, mert anya ébreszt, hogy jönni kell óvodába (5 éves kislány). A beszélgető kör során megfigyelhető, hogy nagyon szépen, választékosan kitudják fejezni magukat.
Beszélgető kör tevékenység után Tódi törpe varázsszemüvege című mesét elmeséltem nekik bőrönd mese segítségével. Az a tapasztalatom, hogy nagyon szeretnek mesét hallgatni. Élő mesélést alkalmaztam. Feltudtam tartani az érdeklődésüket. Valószínűleg a kevés meseszereplővel és, hogy játszottam a hangommal. Szemkontaktussal, gesztussal.
A mese hallgatás után mindenki elkészíthette saját optimista varázsszemüvegét. Egyéni ötlet, ők választhatták meg, hogyan díszítik. Alkalmaztam a differenciálást, volt akinek segítettem a vágásban.
Felragasztották Boldogvár 2. lépcsőfokára az optimizmus jelét.
A foglalkozást Bagdi Bella: Pozitív mondóka című dalával zártuk.


