Vedd észre a jót!

Messenger_creation_C260875F-E2CE-47EC-813F-84AC926220C6-1.jpeg

A boldogságóra program, optimizmus című témáját a Kisvirág csoportban a következő módon dolgoztuk fel. A gyermekek érdeklődését a gyere velem… című mondókával keltettük fel. Ezt követően mi is imitáltuk a „saját varázsszemüvegünk felvételét” és ezen keresztül néztünk körbe kis világunkban… Majd az optimizmus szimbólumát jelképező mosolygós arc felmutatásával összegyűjtöttük a mosolyra, jókedvre derítő okokat amelyek nap mint nap érnek minket. Ezután a szomorúságot jelképező arc szimbólumát beszéltük át, hogy mi és miként okozhat szomorúságot és ezen az érzésen hogyan tudunk felülkerekedni, és hogyan tudjuk a szomorkodókat megvidámítani (rámosolygunk, megsimogatjuk, megöleljük, ha elesett felsegítjük, ha sír zsebkendőt nyújtunk neki). Ezt követően két csapatot alkottunk: a szomorúak és a jókedvűek álltak egymással szemben, azzal a céllal hogy a jókedvűek be tudják tölteni a szomorúak lelkét örömmel, és a jókedvű gyerekek a korábban átbeszélt gesztusokkal felvidították szomorú társaikat és ezzel megtapasztalták milyen könnyen fel tudnak vidítani másokat és milyen jó segíteni szomorú társaiknak. Majd ezt követően elénekeltük közösen a „Ha jó a kedved” című dalt, és előkerült a boldogságórás mesetarisznyából Tódi törpe varázsszemüvege című mese is, amit a gyerekek nagy érdeklődéssel követtek. Ezt követően a mese élményei alapján átbeszéltük, hogy mi mire használhatnánk a jót megláttató varázsszemüvegünket és azt, hogy milyen fontos, hogy a rossz dolgokban is fel tudjunk fedezni valami jót és az esetleges kudarcok, negatív tapasztalatok ne tántorítsanak el minket és merjünk újrapróbálkozni és mindig megtalálni a jót és a szépet mindennapjainkban. Ezután mi is elkészítettük saját varázsszemüvegünket, amivel a rossz dolgokban is megláthatjuk mindig a jót.

Képek