Varázsszemüvegben látom a világot!

- Csoport neve: Tündérek 1., 3. osztály
- Kiskunmajsai Móra Ferenc Óvoda, Általános Iskola, Fejlesztő Nevelés- Oktatást Végző Iskola, EGYMI
- Kategória: Tanulásban akadályozottak
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (139 megtekintés)
Az optimizmus gyakorlása
1. számú napközis csoport
A boldogságórát a fáradtságérzés és a stressz, a szorongás csökkentése érdekében „ébresztő-aktiváló” testmozgásalapú relaxációs gyakorlattal kezdtem. A „napimádás” gyakorlatsornak köszönhetően ezen az esős, borongós délutánon a gyerekek vidám és kiegyensúlyozott lelkiállapotba kerültek.
„Minden nehéz volt, mielőtt könnyűvé vált” gondolatébresztő mondattal kezdve megbeszéltük azokat a helyzeteket, amikor kudarc és szomorúság érte a gyerekeket – pl. nem tudtak kerékpározni, a tanulás nehezen ment vagy nem sikerült a felelés, kiöntötték az ebédlőben a vizet, elestek az udvaron játék közben. Közösen – a pozitív hozzáállást, a derűlátó gondolkodásmódot hangsúlyozva – megoldási javaslatokat kerestünk a később előforduló kudarcokhoz való optimista, bizakodó hozzáállás érdekében.
Megmutattam a fejlődési szemléletmódú nyújtást, melyet nehéz helyzetben vagy egy bonyolultabb feladat előtt alkalmazhatnak: közösen nyújtóztunk az ég felé kitárt karokkal, így egy magas fát utánoztunk.
A gyerekek varázsszemüveget viselő kislányt, kisfiút színeztek. A szemüvegbe berajzolták a nekik tetsző, őket boldoggá tevő dolgokat.
Megtanultuk a mondókát:
„Van nekem egy szemüvegem, ha felteszem azt, szebbé válik minden benne, amit megmutat!”
A foglalkozás zárásaként meghallgattuk a Pozitív gyerek vagyok című dalt.
Figura Tünde
pedagógus
Kiskunmajsa, 2024. 10. 03.