Varázsszemüveg

- Csoport neve: Komplex Ta 1/2.
- Kőbányai Komplex Óvoda, Általános Iskola, Készségfejlesztő Iskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
- Kategória: Tanulásban akadályozottak
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (22 megtekintés)
Relaxációs gyakorlattal nyitottuk meg a foglalkozást. Erre az alkalomra a „haragom kifújom, mint a cica nyújtózom…” című gyakorlatot választottam. A gyakorlat elvégzése után körbe ültünk és hangulatkártyákkal folytattuk. Megbeszéltük a kártyákra vonatkozó arckifejezéseket. Mindenki választott egyet sorban, úgy, hogy a gyerekek azt válasszák, ami leginkább illik az aznap reggeli hangulatukra. Ha tudták, meg is indokolták, ha pedig nem, segítők kérdésekkel vezettem rá a tanulókat.
Ezután olvastam fel a gyerekeknek a „Tódi törpe varázsszemüvege…” című mesét. A történet meséléséhez vizuális megsegítést alkalmaztam. A gyerekkel a mese megbeszélése után irányított kérdésekkel beszélgettünk a történésekről. Gyakoroltuk Tódi törpe Szebben látó mondókáját is, amelyet mozdulatsorokkal követtünk. A mese meghallgatása után készítették el a gyerekek a saját szemüvegüket. A szemüveget saját tetszésük szerint díszítették ki a gyerekek. A nap során, ha valaki elszomorodott, arra bíztattuk, hogy nézzen bele a szemüvegbe és próbáltuk megfogalmazni és átformálni az adott negatív érzését és közösen valami pozitív gondolatot találni, amire tud koncentrálni. A gyerekek lelkesen igyekezték használni a szemüvegeket.
A foglalkozás végén meghallgattuk a „Pozitív gyerek vagyok…” című dalt. A gyerekeknek annyira tetszett, hogy kérték, hogy a szünetben is hallgassuk meg még egyszer a dalt.


