„Varázsszemüveg”

- Csoport neve: Bobitatunderovisok
- Kaposvári Fésűs Éva Központi Óvoda
- Kategória: Óvodások
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (82 megtekintés)
A Boldogságóra témája: Optimizmus gyakorlása
A foglalkozás címe: „Varázsszemüveg”
Ajánlott életkor: 5-6 év
Osztály / Csoport: Bóbita tündér
Tantárgy / Ismeretkör: Boldogságóra
Fő didaktikai feladatok: Új ismeret átadása, gyakorlás
Tantárgyi / Foglalkozási átjárhatóság: Verselés, mesélés; ének, zene, énekes játékok, gyermektánc
Felhasznált források (tankönyv, munkafüzet, feladat- és szöveggyűjtemény, digitális tananyag, online források, szakirodalom stb.):
1/ Bagdi Bella, Porf. Dr. Bagdi Emőke, Tabajdi Éva: Boldogságóra, Kézikönyv pedagógusoknak és szülőknek 3-6 éveseknek
2/ Bagdi Bella, Bezzeg Andrea: Boldogságóra Készségfejlesztő, kifestő és színező munkafüzet 3-6 éveseknek
3/ Bagdi Bella: Világomban minden rendben van CD
Az óra / foglalkozás menete
1. Foglalkozást kezdő relaxáció: „Égig érő fa vagyok, megnövök, mint a nagyok” körben, zenére
2. Motiváció: Memória játék beszélgetéssel
Pozitív gyerek vagyok – személyiségfejlesztő kártyajáték
3. Foglalkozást kezdő ének:
Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok
4. Mese: Tódi törpe varázsszemüvege
a. Boldog Dóra babát a földre ragasztott fa motívum ágára helyezem, a fa alatt házikó. A gyerekek a fa köré ülnek.
Közös mese hívó vers: „Kerek erdő kalandra hív…”
Mese végén Hipp-hopp, hopp mondóka közös eljátszása.
b. Beszélgető kör a mesével kapcsolatban
– Voltatok már szomorúak?
– Ki segített nektek megnyugodni?
– Mit láttok szépnek?
– Milyen lehet a varázsszemüvegben látott világ?
– Mi az, amin változtatnátok, ha megtehetnétek?
c. Varázsszemüveg kipróbálása
4. Átvezetés:
a. Szomorú Szilárd – Boldog Blanka játék
b. Saját jel elhelyezése a bábok alá, saját érzelmek alapján
5. A téma továbbadása, a foglalkozás lezárása:
Beszélgessetek a családban arról, hogy mire vagy képes és hogy mi mindent tudsz megcsinálni.
Munkafüzet 14.oldal