„ VARÁZSSZAVAK”

„ VARÁZSSZAVAK”

8. Megbocsátás

Foglalkozásunkat a „Hintaszék” mozgásalapú relaxációs gyakorlattal kezdtük, ringatózva pihentetve a testünket, elménket. Bagdi Bella „Ho’oponopono”, a megbocsátás hónapjának dalára történő lassú mozgással folytattuk a délelőttöt, mely megalapozta az érzelmi ráhangolódást.
Bezzeg Andrea: Tündéri bocsánat, Lili és Lola testvérek története utána „ VARÁZSSZAVAK” játékot játszottuk körben állva egymásnak mondva gyakoroltuk a bocsánatkérő szavak használatát. Ezután egy képzeletbeli griffmadáron elrepültünk az érzelmek világába. Az utazás során közösen beszélgettünk arról, milyen érzelmeket ismerünk, és arckifejezésekkel is kifejeztük ezeket az érzelembábocskák segítségével : Milyen az arcunk, amikor boldogok vagyunk, ha szomorúak, vagy éppen dühösek vagyunk? Gyakoroltuk a „varázsszavakat” is:” Sajnálom, kérlek, bocsáss meg, köszönöm, szeretlek.” – melyeket egy játékos mondókával mélyítettünk el.
A zárókörben mindenki elmondhatta, szerinte miért fontos megbocsátani. A „Boldog vagyok” vidám, táncos Bagdi Bella dallal zártuk a foglalkozást.
Gyermekeink többségére jellemző, hogy ha meg is bántják egymást, hamar meg is bocsátanak, s folytatják a közös játékot. Vannak ovisaink, akiknek nagyon nehéz bocsánatot kérni a másiktól, s nehezen is bocsátanak meg. A megbocsátás témája kiváló lehetőséget nyújtott arra, hogy a gyermekek őszintébben és nyitottabban beszéljenek saját érzéseikről, sérelmeikről, valamint egymáshoz fűződő kapcsolataikról. A „varázsszavak” segítettek a konfliktusokhelyzetek magoldásában. Bocsánatkérésük jeleként, vagy szeretetüket kifejezve gyakran rajzoltak a gyerekek szivecskéket, szivárványt társaiknak, nekünk óvónéniknek.

Képek