Van Nekem egy szemüvegem
- Csoport neve: füzike maci csoport
- Kazincbarcikai Összevont Óvodák Füzike Tagóvodája
- Kategória: Óvodások
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (173 megtekintés)
VÁZLAT
Tevékenység helye: Kazincbarcikai Összevont Óvodák Füzike Tagóvoda- 1. sz csoport
Tevékenység ideje: 2023. 10. 27.
Tevékenység területe: Boldogságóra
Tevékenység formája: Kötetlen, mikrocsoportos
Tevékenység anyaga: Az optimizmus gyakorlása
Bezzeg Andrea: Tódi törpe varázsszemüvege
Tevékenység célja: Az irodalmi érdeklődés felkeltése, közösségi érzés formálása, irodalmi élménynyújtás. Az optimizmus fogalmának megértése, optimista szemlélet formálása.
Korcsoport: Vegyes
Tevékenység feladatai:
– Nevelési: A szép iránti fogékonyság felébresztése, a gyermekek esztétikai érzelmeinek gazdagítása a mese művészi hatásaival, a gyermekek érzelmeit gazdagító irodalmi élmény nyújtása, a közös dramatizálással az irodalom megszerettetése, együttműködő készség fejlesztése. Empátiás érzék, segítőkészség, türelem, szeretet, egymásra figyelés, kooperáció fejlesztése
– Képességfejlesztés: A gyermeki kifejezőkészség, nyelvtanilag helyes beszéd fejlesztése, a gyermekek figyelmének, emlékezetének fejlesztése, szerialitás fejlesztése, szókincsbővítés a mese nyelvezetével, ok- okozati viszonyok megtapasztalása, metakommunikáció fejlesztése, testséma fejlesztés, kreativitás fejlesztése
Tevékenység módszerei: Beszélgetés, magyarázat, bemutatás, szemléltetés, gyakorlás, motiválás, differenciálás, egyéni bánásmód, értékelés, dicséret
Tevékenység eszközei: manó báb, szomorú szilárd- boldog blanka síkbáb, kivágott szemüvegek, rjzlap, ceruza, filctoll
Tevékenység előzménye:
-Bagdi Bella: Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek c. dalának meghallgatása
– varázsszemüveg készítése
Tevékenységet vezeti: KEREKES RENÁTA
Tevékenység felépítése, menete:
Szervezési feladatok:
-Nyugodt, derűs légkör megteremtése
-Szerepjáték kialakulásának elősegítése megfelelő eszközök biztosításával
– Teremrendezés-megfelelő és elegendő hely biztosítása a babaszobában és körülötte.
Eszközök, kellékek elhelyezése: bábok, varázsszemüvegek, CDlejátszó
I.Motiválás
1. „A mai napon, a mai napon „c. tevékenységbe hívó mondóka ismételgetése
2. Égig érő fa vagyok, megnövök, mint a nagyok relaxációs gyakorlat végzése
3. Beszélgetőkör: saját tapasztalataink által az optimizmus fogalmának megértése.
II. Bezzeg Andrea: Tódi törpe varázsszemüvege c. mese eseményeinek felidézése, a versben található vers elismétlése közösen.
„Van Nekem egy szemüvegem,
ha felteszem azt,
szebbnek látok mindent amit megmutat.
Szép az ősz, szép a tél, kerek erdő vígan él.
Szép a tavasz, szép a nyár, így gyönyörű a világ.”
III. A tevékenység hangulati lezárása,
átvezetése, továbbélése
a., Értékeim fája c. játék során egy előzetesen készített fára saját erősségeinkkel ellátott falevelek felragasztás
b., Bagdi Bella: Világomban minden rendben van c. dalának meghallgatása
A relaxációs gyakorlat célja elsődlegesen a ráhangoló bevezetés és a feszültségmentesítés.
Verselés közben ügyelek a szöveghangsúlyokra, a szöveg érthető elmondására, tagoltságára, tempóra. Hangszín változtatásával élményszerűvé teszem a vers előadását.
Folyamatos értékelés, dicséret, bíztatás, segítségnyújtás. A gyermekek önkifejezésének segítése, közös játékos tevékenykedtetéssel.
REFLEXIÓ
A tervezett boldogságóra témája az optimizmus gyakorlása volt. A tevékenységet Bagdi Bella: Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek c. dalának megismerése előzte meg, melyet ezen a napon a gyerekek már vidáman énekeltek, mikor elindítottam a lejátszón. Az elmúlt héten varázsszemüvegeket is készítettünk, közben hosszasan beszélgettünk az optimizmusról, a barátságról, szeretetről és arról, hogy miért van szükségünk arra, hogy mindenben megtaláljuk a jót, a szépet. Tapasztalatom szerint a gyerekek körében ez egy nagyon kedvelt téma, amiről szívesen beszélgetnek. Mivel a csoportunkban a lányok körében egyre gyakoribb a kiközösítés, így ezzel a boldogságórával az összetartozás érzését kívántam erősíteni.
A foglalkozásra való ráhangolódáshoz az „Égig érő fa vagyok, megnövök, mint a nagyok” relaxációs gyakorlatot választottam, melyet a gyerekekkel közösen végeztünk, így együtt élhettük át annak pozitív hatásait.
A motivációm a már jól ismert boldogságórába hívó mondóka volt, melyet meghallva a gyerekek már siettek is hozzám, hiszen folyton azt kérdezgették már az előző napokban is, hogy mikor lépünk már egy fokot a boldogság várunk lépcsőjén.
A tervezés során figyelembe vettem a gyermekek motiváltságát, életkori sajátosságait. A mesét a gyerekek figyelmesen hallgatták, felfedezték benne a barátság, a társas kapcsolatok fontosságát, azt hogy a bajban a barátainkra számíthatunk, hogy minden rosszban találhatunk valami jót.
A mese után szívesen vettek részt a dramatizálásban, örömmel bújtak Tódi manó és Sün Artúr bőrébe. Mindenki nagy lelkesedéssel készítette el a saját varázsszemüvegét, melyet még napokkal később is szívesen vettünk elő, ha történt valami rossz dolog és szükségünk lett Rá.
A nap során harmóniát, érzelmi biztonságot, nyugodt légkört teremtettem, így a délelőttöt sikeresnek tekintem, melynek során a betervezett célok megvalósultak.