Van nekem egy álmom…

- Csoport neve: Kismackók 3. a
- Bolyai János Református Általános Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Célok kitűzése és elérése
- (64 megtekintés)
Van nekem egy álmom…
Az első tanítási napot az új év köszöntésével, újévi köszöntő versek, jókívánságok felolvasásával kezdtük. Naptárt színeztünk, közben beszélgettünk, meséltek a gyerekek a téli szüneti élményeikről. A kicsinosított naptárt elneveztük „Cél-naptár”-nak.
A Boldogságóránkon célokkal, célkitűzésekkel kapcsolatos idézeteket vittem a gyerekeknek. A bennük megfogalmazott gondolatok segítségével tanakodtunk el azon, hogy melyek azok a módszerek, tanácsok, amik segítik, hogy a céljainkat elérjük. Milyen lépéseket kell tennünk?
Rajzokat készítettek ennek az „elméletnek”, tapasztalatnak a rögzítésére. Szorgosan készültek a cél-lépcsők, cél-hegyek, melyeknek a csúcsára kell feljutni. Ide fogalmazták meg, hogy mit szeretnének elérni. Szavakat, szókapcsolatokat gyűjtöttünk: pozitív hozzáállás, konkrét célkitűzés, kitartás, terv kidolgozása, lelkesedés stb.
Megbeszéltük, vannak-e az osztályunkban javítandó területek. Egyöntetűen a magatartás javítását nevezték meg elsőként. Ehhez dolgoztunk ki tervet.
Szerintem ennek a hónapnak a dala lett a gyerekek kedvence. Imádtak rá táncolni, játszani.
A céljaink között szerepelt, hogy a decemberben elmaradt feladatunkat pótoljuk, gondoljunk az éhező kis madarakra. A madáretetők, nagy kitartással és lelkesedéssel készültek.
A mi osztályunk az egy évre szóló, titkos céljai CÉL-BEFŐTT-be kerültek. Mindenki egy lapra megfogalmazta vagy lerajzolta, mi az, amit egy év múlva szeretne, ha megvalósulna. Bedobtuk a befőttes üvegbe. Gondosan tartósítottuk, lekötöztük.
A „Ha én kincs lennék…” játék nagyon tetszett a gyerekeknek. Nagyon jó ötletek születtek: barátság, gyógyír, ölelés, természet, cica…
Rajzban mondták el azt is, hogy milyen elért eredményeikre a legbüszkébbek.
Név-játékot játszottunk: a keresztnevük kezdőbetűjével kellett a célkitűzést segítő szavakat hozni. „Anna vagyok, hozok nektek akaratot.” Laura lelkesedést, Karolina küzdést hozott nekünk…
Elmeséltem nekik a Két favágó című mesét, és gondolkodási időt adtam a mese befejezésére. Egy másik alkalommal beszéltük meg a megoldást, és mondtuk el a mese csattanóját.