Üzenet a dobozból

20211126_112438.jpg

Már harmadik éve veszünk részt a Boldogságóra programban, egyre jobban a mindennapjaink részévé válik.
Pedagógusként, gyógypedagógusként úgy vélem, a gyermekkel foglalkozó pedagógus feladata egy olyan iskola megteremtése, ahol a tanterv, a tananyag, és az ehhez kapcsolódó a tanítási- tanulási módszerek és eszközök, a tanulási környezet, a kommunikáció, a motivációs rendszer összhangban vannak. Olyan segítő-támogató iskolai környezetben folyik a nevelés-oktatás, amelyben a gyermekek megtalálják a helyüket, pozitív irányban fejlődik a személyiségük, bővül tudásuk és jól érzik magukat. Különösen érvényes ez akkor, ha sajátos nevelési igényű gyermekekről van szó, akik többszörös hátránnyal küzdenek, az értelmi, érzékszervi sérülés, beilleszkedési, tanulási, magatartási problémák, szociális hátrányaik miatt ők, személyre szabott, célzott megsegítést igényelnek iskolai szocializációjuk során. A SNI gyermekek nevelése-oktatása akkor mondható eredményesnek, ha sikerül őket eljuttatni a társadalmi rehabilitáció fokára, a nevelési eredményeket a szociális rehabilitáció tartósítja. Azért, hogy ezeknek a gyermekeknek javuljanak az esélyeik az életben való helytállásra, mi pedagógusok már az iskolában sokat tehetünk. Alapvető pedagógiai célom, hogy megszerzett tudásommal, tapasztalataimmal segítsem, támogassam tanítványaimat az iskolai élet útvesztőiben és olyan alternatívákat kínáljak számukra, mellyel öröm és élmény a tanulás. Olyan szűkebb és tágabb iskolai környezetet szeretnék formálni, ahol a gyermekek észre tudják venni az élet adta apró örömöket, melyben a szeretet, a mások segítése, a megbocsájtás, a hála a mindennapok része, ahol gondolkodásmódjukat pozitív irányba terelhetem, mely segít nehézségeik, hátrányaik leküzdésében. Tapasztalataim alapján a Boldogságóra Program egy ilyen alternatíva, mely összhangban van Pedagógiai Programunkban megfogalmazott céljainkkal, azok megvalósítását teljes mértékben segíti. Éppen ezért saját pedagógiai célomnak tekintem, hogy a programban szerzett tapasztalataimat beillesszem a nevelési-oktatási folyamatba, ezáltal fejlesszem tanítványaim mindazon képességeit, amelyek segítik őket az ismeretelsajátítás során, segítenek hátrányaik leküzdésében, kompenzálásában iskolai pályafutásuk, és azon túl, társadalmi beilleszkedésük során.
Társas kapcsolataink befolyásolják hangulatunkat, azt hogyan érezzük magunkat a bőrünkben. Egy jó közösségben odafigyelünk egymásra, észrevesszük, ha valaki rosszkedvű, bánatos, igyekszünk őt megvigasztalni. Ehhez szükségünk van a bizalomra, a szeretetre. amióta boldogságóráink vannak tudatosabban odafigyelünk egymásra.

Képek