Ügyes vagyok, mert…

- Csoport neve: Bóbitácskák
- Levendula Óvoda
- Kategória: Óvodások
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (117 megtekintés)
A Bagdi Bella Pozitív gyermek vagyok dallal kezdeményeztem a foglalkozást. A gyermekek boldogan ültek a szőnyegre, és hallgatták a dalt. Majd a relaxációs gyakorlat következett. „Pizzát sütöttünk” (Dagasztás). A játékosság kedvéért a hozzávalókat megbeszéltük, és utána „összegyúrtuk a tésztát”, tettük rá a hozzávalókat. Ezt a játékot nagyon élvezték, szinte mindenki mondott valamilyen hozzávalót, amit még rá tudunk tenni a pizzára, így sokáig tartott a játék. Majd egy mosolygós és egy szomorú fejes lapot hoztam nekik, körbeadtam, választhattak, és elmondták, „mikor vagyok szomorú”, „mikor vagyok boldog”, illetve aki nem tudta megfogalmazni, ő megmutatta, milyen az, ha szomorúak, vidámak vagyunk. Majd Boldog Dóra érkezett hozzájuk, elmondott egy mesét (Tódi törpe varázsszemüvege), amit érdeklődve hallgattak. Ezután hoztam nekik egy kosarat, amiben „a világ legjobb, legügyesebb gyermekének a képe van” (kendő alatt egy tükör). Mindenki egyesével nézett bele, titok volt, hogy mit láttak. Amikor meglátták, hogy a tükörben ők vannak, mindenki arcán hatalmas boldogság mutatkozott. Majd a következő játéknál körbeadtuk a tükröt, és a gyerekek elmondták, amikor belenéztek, hogy mi az, ami jó bennük, miben ügyesek. Ezután együtt elkészítettük az értékeink fáját. Egy-egy tevékenységet ábrázoló kép (terítés, öltözködés, kedvesség, együttjátszás, stb.) mellé odarakták a saját jelüket. Szükség szerint segítettem. Volt, aki már meg is tudta fogalmazni („én sokat segítek a gyerekeknek”, „egyedül tudok öltözni”, stb.). A legvégén mindenki belenézhetett a „varázsszemüvegbe”, és közben egy szituációs játékot játszottunk, mondtam nekik egy-egy negatív történetet (a gyermekek mindennapjaihoz kapcsolódóan), és aki belenézett, megpróbálta megfogalmazni, hogyan lehetne ezeket a dolgokat jóra fordítani. Néhány gyermek meg is tudta fogalmazni (pl. „megöleli a barátja”, „a kedvenc játékát játszuk”, stb.). Majd végül mindenki készíthetett saját varázsszemüveget, amit hazavihetett, és otthon a szülőkkel is eljátszhatták ezt a szituációs játékot. A foglalkozás zárásaként a gyermekek örömmel ragasztották fel a mosolygós jelet a második lépcsőfokra.