Ugráljunk, mint a verebek

- Csoport neve: köndösök
- Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája Könd utcai Telephelye
- Kategória: Óvodások
- Téma: Egészséges életmód
- (18 megtekintés)
A hónap témája a testmozgás volt, amit komplex módon a madarak fák napjába integráltam a gyermekek számára, mindezt egy projekthét keretében valósítottam meg.
Hétfőn: először térkép és saját fotók alapján összefoglaltuk a helyi biodiverzitás sokszínűséget, hiszen Orosházán számtalan tó és védett madár él, így a gyerekek egy robotpályán DOC manócska robot segítségével nem csak a képeket gyűjthették össze és ismerhették fel, melyik hol készült, hanem egyéni történeteiket is lemondhatták, mikor, kivel jártak ott és milyen állatokat láttak. Valamit egy kirakót is készítettem számukra, mely a helyi jellegzetes madárvilágot mutatja be. Ezt követően madármentő akadálypályát építettek a gyerekek a csoportszobában karikák segítségével a végén, pedig egy-egy bajba került madarat juttathattak vissza a saját kis fészkükbe, amit szintén maguk építettek meg.
Kedden: Ritmusláncot játszottunk, különböző ritmushangszerek segítségével, ismert madaras dalokat énekeltünk, mint a Kemény tetején kelepel a gólya, ennek a ritmusát adhatták vissza a gyerekek, ezt követően pedig körbe álltunk, mindenki kitalált egy ritmust az első gyerek lejátszotta, majd a második gyerek megismételte, és hozzá tette a sajátját, és így haladtunk tovább. Ezt követően hideg meleg játékkal a teremben elrejtett játék madarakat találhatták meg a gyerekek.
Szerdán a heti torna termi torna is a madarakról szólt, itt karikák segítségével kört alkottunk, úgy, hogy minden gyerek, mindkét kezében karikát tartott, közösen mondókáztunk:
„Én vagyok a vörösbegy,
Énekelnék, de nem megy,
csak lassanként tanulom.
Rest vagyok ha jól lakom.”
Ezt többször elismételtük, amikor vége lett a karikákon át be kellett bújni a körben, az a madármentő volt az ügyesebb, aki több madárfiókát tudott összegyűjteni.
Mivel a fiókák megéheztek, ezért fonalakból kivágott ” gilisztákkal” kellett megetetni őket, úgy, hogy csakis a lábfejüket használva gyűjthettek eleséget a gyerekek.
Csütörtökön a Rigó dala című mesével ismerkedhettek meg a gyermekek, majd az erdő hangjai relaxációs zenére sétálhattak a fák között, amik a teremben lévő székek voltak.
Pénteken pedig megalkották saját madaras fájukat, így vizuális kreativitásuk is ki tudott bontakozni. Valamint matematikai madaras számkihívásokat oldhattak meg, hiszen sok madár eltévedt és segíteni kellett őket különböző szempont szerint csoportotokba rendezni.
Egész évben folyamatosan megfigyeltük a madarakat ,etettük, itattuk őket, hiszen madárbarát óvoda címmel is rendelkezünk, készítettünk madáretetőket újrahasznosított anyagokból, illetve kisállatkereskedésben is jártunk, élményt nyújtva a gyerekeknek arról, hogy milyen madarakat lehet otthon háziállatként tartani. Egész héten nagyon élvezték a különböző mozgásos kihívásokat, és össze is tudták foglalni a tanév során megszerzett madarakkal kapcsolatos tudásukat.