Tudok másképp gondolkoni

- Csoport neve: Sombicsodák6
- Sombereki Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
- Kategória: Felsősök
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (32 megtekintés)
Az órát a javaslatban megadott mondatok összeállításával kezdtük. Csoportonként fejtették meg a mondásokat olvasták fel egymásnak egy rövid kommentet adtak hozzá, a diákok, hogy nekik mit nomd ez a mondat. Majd tisztáztuk az optimista és pesszimista kifejezések jelentését. Egy kisfilmet néztünk meg ehhez a témához kacsolódóan (Pipen – Pixar). Mindenki elmondhatta, hogy számára mit jelentett a film, mit mondott neki újat, mit tanult belőle. Majd körbe álltak a gyerekek és labdát dobáltak egymásnak, és akinél a labda volt, az elmondta, hogy ma mi jó történt vele. Majd egy szerencsekereék segítségével a segédanyagban megadott kérdéskártyákra válaszoltak a gyerekek. Felolvastam a diákoknak néhány szituációt, amelyekre optimistán kellett reagálniuk. Csoportmunkában azt a feladatot kapták, hogy csak papír és ragasztó segítségével egy megadott időintervallumon belül építsenek minél magasabb tornyot. Ne adják fel, akármi is történik kezdjék újra. Ez volt az üzenete a feladatnak. A végén pedig egy kis verset olvastam fel nekik útravalóul. A hibával kapcsolatos mondatok pedig felkerültek az osztályterembe, hogy tudatosuljanak mindenkiben.



