Tódi törpe varázsszemüvege

Az októberi Boldogságóra foglalkozásokat egészségügyi okok miatt nem tudtam megtartani, ezért most próbálom a hiányt pótolni. Igaz azóta is on line oktatás folyik az intézményünkben, de megpróbáljuk a legjobbat kihozni a kialakult helyzetből.
A októberi témához igazodván optimistán állok a probléma megoldásához, és pozitív oldaláról közelítem meg az adott tevékenységek kivitelezését. Mindenképpen nagyon jónak ítélem meg, hogy a szülők, legtöbb esetben az édesanyák is bekapcsolódnak a programba, az on line oktatás révén. Az ők egybehangzó véleményük, hogy szép, hasznos és érdekes azok a mesefeldolgozási formák, amint teljesen másként közelítünk meg dolgokat, ezáltal rávezetve a gyerekeket az adott mese nevelő jellegére.
Tódi tőrpe varázsszemüvege című mese hanganyagát hallgattuk meg közösen, majd beszéltük át.
Egy másik foglalkozáson, amikor az őszi terméseket gyakoroltuk, azt játszottuk, hogy ami után megnevezték a termést, virtuálisan átadták egy másik gyereknek. Megpróbáltuk összegezni, hogy miként választottak?, milyen érzés volt adni? és hogy milyen embernek tartják magukat. Itt a válaszadásban segítettek a szülők is, de ezt sem tartom hátránynak, sőt, így ők is láthatták, hogy mi az amit erősíteni kell a gyerekeikben.
Gyakran hallgattuk a Pozitív gyerek c. dalocskát, melyről már felismerték, hogy milyen foglalkozás is következik.
Ezenkívül voltak szülők, akik otthon is bekapcsolódtak, régi fényképek nézegetésével, valamint Retro sütit is készítettek, nagy örömömre szolgált érdeklődésük.
Gyerekeink nagyon szeretik ezeket a vidám perceket.

ooo