Titkos angyal

Titkos angyal

A boldogító jócselekedek témájának feldolgozása szorosan összekapcsolódott az ünnepvárással, így egész hónapban jelen volt a gyerekek mindennapjaiban. Már december elsejétől kezdődően „játszottuk” a Titkos angyal játékot, melynek keretén belül minden nap más tanuló lehetett az osztály titkos angyala. Reggelente egy apró kis matricát rejtettem el valamelyik tanulóm tolltartójában, uzsonnásdobozában vagy a tanszerei közt, s onnantól kezdve a választott gyermeknek az volt a feladata, hogy minél több jót tegyen másokkal (nem csak osztályon belül), míg a többieknek meg kellett próbálni kitalálni, hogy azon a napon ki is volt az osztály titkos angyalkája. A „tippjüket” az általam készített Titkos angyal noteszükbe jegyezték fel. Amikor ellenőriztük, hogy ki miért gondolta az adott osztálytársát az angyalkának kiderült, hogy sokszor úgy is cselekszenek jót, hogy ők maguk nem is gondolják annak (például segítenek felvenni valamit a társuknak). Igazán örültem, hogy a játék során mindegyikük kapott pozitív visszajelzést. Mikuláskor megajándékozták egymást a gyerekek, karácsony előtt pedig közösen sütöttünk mézeskalácsot, illetve sajátkezűleg készíthettek ajándékokat is szeretteiknek. A téma feldolgozását a Melyiket a kilenc közül? című elbeszélés dramatizálásával és közös játékkal zártuk a Pozitivity társasjátékkal.

Képek