Testmozgás

- Csoport neve: Festetucskok2
- Pókaszepetki Festetics Kristóf Általános Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Egészséges életmód
- (115 megtekintés)
Beszámoló
Boldogságóra 9. : Testmozgás
Az óra időpontja: 2020. május 8.
Résztvevők: 2. osztály
A témát online technika segítségével valósítottam meg a koronavírus járvány miatt.( Az iskola bezárások óta folyamatos kapcsolatban vagyok tanítványaimmal és napi szinten a Pozitív gyerek vagyok kártyát használom a lelki megerősítésükre „videócseten „ keresztül.) Kis csoportos formában a testmozgás témáját is a „videócset „ segítségével dolgoztuk fel, így bevonhattam azokat a szülőket is a boldogságórába, akik a gyerekeik mellett otthon voltak. Légző gyakorlattal és relaxációval (Napra forgó a napraforgó, Repül a madár, Dagasztás) kezdtünk. A foglalkozás megtervezésekor próbáltam arra törekedni, hogy minél több mozgást végezzünk. Ezért a hónap dalát többször meghallgattuk és próbáltuk a szöveg alapján mozgással kísérni. A szülők még utólag videó felvételeket is eljuttattak hozzám, s nagy boldogsággal néztem végig, ahogy a táncba bekapcsolódtak a kisebb testvérek is. A mesefelolvasást mindig fontosnak tartottam, s ezúttal is feldolgoztuk A mezei nyúl és a sündisznó történetét. Az olvasó közbelép feladat során megfogalmazták a tanítványaim gondolataikat a mese befejezését illetően. A bocsánatkérés megjelent a gyerekek gondolataiban, ami a két főszereplő további jó kapcsolatára irányult és a közös sportoláshoz vezethetett. Rejtvényt is meg tudtam valósítani. A rendkívüli helyzet miatt lapra az általam tett körülírások alapján felírták a kakas, nap, dob, répa, hátizsák szavakat, melyekben a megadott sorszámoknak megfelelő betű bekarikázása után összeolvasták a megfejtést. Beszélgetést folytattunk a testmozgás fontosságáról, hiszen felfrissít bennünket, oldja a stresszt, javítja a tanulási képességünket és a memóriánkat. Nagyon örültem, hogy eszükbe jutott a megküzdési stratégiáknál említett indulathőmérős feladatra emlékezve a sport, mint feszültség levezető tevékenység. Zárás képpen a „Villámlazítást” megtanítottam nekik, hiszen ezt bármikor-bárhol feszültség kioldásra tudják használni az életük során. Elköszönés előtt a Pozitív gyerek vagyok lapjai közül mindenkinek kihúztam egy lapot, mellyel pozitív gondolatokat erősítettem tanítványaimban a rendkívüli helyzet miatt.
Motivációként saját magamról készült mozgásos videóval is buzdítottam tanítványaimat. A hónap folyamán többször kaptam a gyerekekről olyan videókat, képeket, amelyeken valamilyen mozgást, mozgásos játékot végeznek. Az otthon elkészített egészségmanókról (pl.. fogkefe melletti manó figyelmeztet a fogmosásra), törölközők felhasználásával készített állatokról készült fotókat is a szülők juttatták el számomra.
Szakosné Biczó Marianna (tanítónő, Pókaszepetki Festetics Kristóf Általános Iskola)