Tervezés és megvalósítás

Tervezés és megvalósítás

Tervezés – Célok rövid és hosszú távra

Január közepén kezdtük meg a Boldogságóránkat. Szellőztettünk egy nagyot a teremben, hallgattuk a hónap dalát, miközben: rendet tettünk az asztalunkon, padunkban, polcokon. Illóolajos mécsesünket meggyújtottunk és vettünk elő egy tiszta lapot, filcet. Összeírtuk a rövid távú terveinket.
1. Ki mit tud?-ra készülődés
Kisegítő takarító szakunkból indultunk ki a tervezésnél. Műsorunk első blokkjában bemutatjuk a vegyszermentes takarítás lehetőségét, plakátot készítettünk, melyen szerepel a használható anyag és mellé tettük, hogy mire alkalmas. Majd az Animal Cannibals – Takarítónő című dalra raktunk össze koreográfiát, végül pedig takarítós vicceket kerestünk és egyéni szereplésként mindenki megtanult egyet. Célunk az öko-iskolánk ismereteinek bővítése, a közös táncos mulatság bemutatásával a szórakoztatás és a mindennapi rohanó időszakban is nem feledni a humor fontos szerepét az életünkben.
2. Felfénylő szavak szavaló verseny
5 fő jelentkezett a versenyre, mindenki kiválasztotta a neki tetsző verset és azt minden szabad percünkben gyakoroljuk. Célunk az egyéni megmérettetés, az izgalom, a saját határok feszegetése. Autista tanulóm a napok során rábeszélhető lett a szereplésre-nagy lépés, a nehezen memorizáló tanulóm pedig önszántából nagyon akarva tanulja a saját versét – ebben én vállszélességgel támogatom.
3. Készségfejlesztő iskolai feladatok ellátása, munka tervezése:
– selejtes könyvek elszállítása a konténerbe,
– használt ruhák zsákolása, felpakolása teherautóra,
– tankonyhánk alapos takarítása,
– virágbujtások gondozása,
– takarítós tanműhely rendbe tétele: köpenyek mosása, teregetése, vasalás, szükséges anyagok leltározása.
Célunk: jó példát mutatni az alattunk lévő osztályoknak, a munka serkent és épít önmagunk számára.
4. Félévi értékelés
Megbeszélni ki hogyan teljesített az I. félévben és a tanév végére ki, miben tud még javítani, fejlődni.
Célunk, hogy mindenki a legtöbbet kihozzon magából és egy szilád, összetartó, egymást segítő, támogató közösség legyünk. Év végi célkitűzésünk: elnyerni a „Legjobb magatartású osztály” című oklevelet.
5. Pozitivity társasjáték
Karácsonyra kérte az osztályunk a társasjátékot, mellyel nagyon kellemesen zártuk az órát. Mindenki bevonható volt a saját képességeihez mérten: élményeket mesél, történetek jutnak eszébe, csak a bábuval lép és színt keres, kártyát olvas…
Célunk ezzel: nagyobb odafigyelés önmagunkra, egymásra, az osztályra, a családra, a barátokra, megértőnek, elfogadónak lenni a másság és az emberiség sokszínűségére.

Képek