Témahét az örömjáték jegyében

DSC_0657.jpg

November elején valósítottuk meg Az élet játéka című könyv alapján az Örömjáték témahetet az iskolában. Az alsó- és felső tagozatosok több programon közösen vettek részt, de a hét nagyobb részében külön-külön feladatai voltak a kisebb és a nagyobb diákoknak.

Az első nap a megnyitó után emléklappal jutalmaztuk azokat a lelkes, szorgalmas diákokat, akik rajzzal, fényképpel, fotómontázzsal pályáztak az előzetesen meghirdetett feladatra, melynek címe: „Életem legboldogabb pillanatai”volt. Ezt követően megnéztük a Eleanor H. Porter könyve alapján készült filmet.

Minden osztály, sőt a tanári kar tagjai is sorshúzás útján őrangyallá változtak és egyben őrangyalt kaptak. Az őrangyal feladata volt, hogy egész hét folyamán segítse, apró meglepetésekkel, figyelmességgel kedveskedjen a kisorsolt személynek, de közben ne leplezze le magát.

A következő napon a hagyományokhoz híven minden osztály elhelyezett egy-egy szál liliomot Szent Imre herceg szobránál, ahol elénekeltük a Szent Imre himnuszát is. A koszorúzás után ellátogattunk a helyi katolikus templomba, ahol az atya beszélt nekünk az örömről, a boldog pillanatok, a kedvesség, figyelmesség fontosságáról. A délután további részében az osztályok külön dolgoztak egy-egy plakáton, illetve negatív történetekben, eseményekben igyekeztek meglátni a jót.

A harmadik napon a dramatizálásé volt a főszerep. Minden felsős osztályban választottak egy Pollyannát, kinek segítségével negatív történeteket változtattak át pozitívvá, örömjátékot játszottak. Az alsó tagozatosok mesékben, történetekben igyekeztek megtalálni a jót.

A következő nap folyamán a szürke hétköznapokat színessé változtató, önismereti, pozitív gondolkodásra sarkalló, derűlátó kártyacsomaggal játszottak a gyerekek. Volt, aki újabb negatív történet pozitívvá alakítását dramatizálta, míg mások a közösség- és személyiségfejlesztő „Nem vagy egyedül” szituációs játékot játszotta. Az alsósok behozhatták kedvenc tárgyaikat, amiket bemutattak a többieknek, majd kezdődhetett a közös játék.

A témahét utolsó napján külsős helyszínekre mentek a diákok örömet szerezni. Az első osztályosok visszalátogattak az óvodába, a másodikosok az önkormányzat dolgozóit lepték meg. A harmadikosok a marcipángyárba, a negyedikesek pedig a Coopba vitték a mosolyt és az örömöt. Az ötödik osztályosok az óvodában, a hatodik osztályosok a pékségben tettek látogatást. A hetedikesek a babát váró Földi Brigitta tanárnőt látogatták meg, míg a nyolcadikosok a játszóteret igyekeztek rendbe tenni. Ezt követően a művészeti iskola tanárai által szervezett örömtánc és örömének tanulásában vettek részt a gyerekek.

Témahetünket a DÖK által szervezett Márton- napi lámpás felvonulás zárta, amin az esős idő ellenére sokan részt vettek, utána -örömünkre- zsíros kenyérrel és forró teával készültek a Szülői Munkaközösség tagjai.

Az idei témahét célja az örömjáték megtanulása és gyakorlása volt, ami valójában a pozitív életszemlélet, az optimista gondolkodás átadását és terjesztését szolgálta. Igyekeztünk kilépni az iskola keretei közül és a környezetünkben élőknek is mosolyt csalni az arcára.

A tanulók nagyon élvezték a foglalkozásokat, átjárta őket az optimizmus és a vidámság. A témahetet követő időszakban is igyekeztünk támogatni őket az örömjáték gyakorlásában, hogy mindig meglássák a jó dolgokat és élvezzék az apró örömöket.

Képek