Tavaszi örömforrások

- Csoport neve: Csillagcsoport
- Cinkotai Huncutka Óvoda Jövendő utca 2/b. alatti Telephelye
- Kategória: Óvodások
- Téma: Apró örömök élvezete
- (195 megtekintés)
A hónapot átszőtték a kisebb nagyobb örömök, talán most jobban koncentráltunk az örömforrások keresésére felismertetésére a nehéz időszakban, mint eddig. Tettük azért, hogy érzelmileg erősítsük gyermekeinket.
Kíváncsiak voltunk a családdal töltött egyik hétvégéjükre, mi volt számukra a legjobb, szerettük volna rögzíteni bennük az átélt pozitív élményt, önkifejező rajzaikkal. Többen igen jó rajzokat készítettek, nemcsak a gyermekek éltek át sikerélményt, szüleik is boldogan csodálkoztak el az alkotásokon.
Jó hangulatban megéltük ünnepeinket, lányok köszöntése, születésnapok, névnapok, és Március 15.-re is emlékeztünk.
Március elején témánk a tavasz volt. Foglalkoztunk az időjárás változásával, az évszak váltással, öltözködés és a természet változásaival, tavaszi virágok, növények megújulásával, de mindenekelőtt zajkeltő eszközöket készítettünk, hogy elűzzük a telet.
Papírhengerekbe pisztáciahéjat raktunk, majd a két végét zsírpapírral lezártuk. Ha megráztuk, hasonló hangot hoztunk létre, mint amit az esőbottal lehet. Sajtos dobozba és gyógyszeres dobozba is tettünk magokat, így kissé más hang keletkezett. Az óvoda udvarán zajongással, versekkel, rigmusokkal zavartuk el a telet, és hívogattuk a tavaszt, nagyon élvezték.
A télűzés jól sikerült, mert szépen, lassan, de érezhetően javulni kezdett az idő. Ezt a gyerekek is észrevették, jól zajongtunk. Nagy varázslók vagyunk 😊
Ez a hét tehát a tavaszvárás jegyében telt. Megfigyeltük, hogy a madarak egyre aktívabbak, milyen gyönyörűen dalolnak, az első rügyek is megduzzadtak már, és a környező kertekben a hóvirág után itt-ott már az ibolya, krókusz is virágzik, a természet, és a nyiladozó virágok megfigyeltetése pozitív élmény szerzése szebbé tette napjaikat.
Drámajátékokkal készültem elő és drámapedagógiai módszerekkel dolgoztuk fel a Tavaszi szél című verset és a Hóvirág című mesét. A légző, hangutánzó, mozgásos játékok segítették a szellő megjelenítését a zápor átélését, a virág kibontakozását mindezt tettük játékosan, örömmel vidám élményt adó délelőttöket zárva. A beszélgetések során kiderült, hogy a gyerekek már nagyon várják a tavaszt, és a lehetőséget, hogy többet játszanak az udvaron. Ilyen előzmények után a verset pillanatok alatt megszerették és szívesen mondogatták. Szabad játékidőben a mese jeleneteit újra játszották, hívogatták a napot, az esőt, és a szelet a már megismert módon.
Az elkövetkezendő hetekben is folyamatosan figyeltük a természet változásait, rácsodálkoztunk a megújulás szépségeire, ezzel is jobbá, boldogabbá téve napjainkat.
A víz világnapjához is kapcsolódtunk, megéreztük az udvari játék utána a melegebb napokon, hogy mennyire jó, ha van víz, amit ihatunk, amikor szomjasak vagyunk, tudatosítottuk a gyermekekben a folyadékbevitel fontosságát. Az eső, a locsolás, a víz természetre gyakorolt jó hatását is megismertük, mennyit változik a fű és a virág. Örömmel locsoltak, öntözgették a növényeket.
A légi és vízi közlekedés témahetünkön a repülő hajtogatását követően kipróbáltuk a repülőket a teremben, majd az udvaron is. Megtapasztalhatták a szél erejét, ahogy megviccelte őket, ezzel is vidámság és jó hangulat teremtődött, és visszaemlékeztek a szeles drámajátékra.
A hónap végére teljesült vágyuk olyan meleg és szép időnk lett, hogy kevesebb ruhaneműt vettünk fel, egyre több időt tudtunk az udvaron játszani, tevékenykedni, amit igazán nagyon szeretnek gyermekeink.