Tavaszi apróságok

275866908_661892055033625_171413638950001838_n.jpg

A csoport napirendjének megfelelően a napunkat az asztalnál kezdjük.
Óvőnői kezdeményezés-közös éneklés: dombon törik a diót, ki játszik ilyet.
A csoportösszevonást követően a csoportok gyermekei együtt pakolják el a játékokat, majd sorakoznak mosdózáshoz. A mosdóhasználatot követően a gyermekek mindig asztalhoz ülnek, ekkor kerül sor a jelenlegi helyzet miatt a kézfertőtlenítésre ezt követően pedig a reggeli beszélgetőkörre, amelyre mondókával és dallal hívogatom a gyermekeket.
Ezután a reggeli beszélgetőkörünkre kerül sor, ahol már bevezetésre kerül az apró örömök téma is. A reggeli beszélgetőkörünk során differenciált segítségnyújtással, a jelek, a nevek, a család témakör, és a napi aktualitások, mint az időjárás, napok, aktuális napszak illetve évszak és jelenlegi téma kerülnek megbeszélésre. Ezeket a témákat lazán, babzsákos beszélő módszerrel- az válaszol akinek dobjuk a babzsákot-, a gyermekek egymást kérdezve mondhatják el . Később, a simogató mondókával indítjuk tovább tevékenységünket.
„Jó reggelt Szitakötők”
„Van valami, amit nagyon szeretne kimondani a szám és megmutatni a kezem. Szabad? Kíváncsi vagyok mi lehet az! Ti is?” Simogató mondóka!
Tevékenységünket a reggeli imával és reggeli dalunkkal folytatjuk
A reggeli beszélgetőkört minden nap a csoport rendjéhez alkalmazkodva játékos csoportszámlálással kezdjük, ahol megbeszéljük a gyermekekkel egy jellel ellátott tábla segítségével kinek mi a jele, hogy hívják, hogy hívják a legfontosabb családtagjait, hol lakik, hány éves , mikor van a születésnapja, milyen most a kedve, illetve esetleg még azt is, melyik intézmény tanulója lesz a következő tanévben.
A beszélgetőkörünket a napi aktualitásokkal folytatjuk. A gyermekek egyéni sajátosságai és képességei szerint kerül sor minden téma felvetésére és a segítségnyújtásra is egyaránt.
Milyen nap van ma, a kisebbeknek mozgásos mondókával segítve, a nagyobbaknak pedig felsorolással és a mondókának megfelelő képekkel ellátott táblánkkal.
Majd megbeszéljük milyen kint az időjárás , hogy milyen napszak van. Ezeket a gyermekek a csoport tábláink választhatják ki, egyenként egyéni válaszadás és szerepeltetés eszközével.
Beszélgetés az évszakról
Az apró örömök téma bevezetése a tavasz jelenségeinek összekapcsolásával.
„Ti örültetek valaminek ma? Meséljétek el röviden „
„Miért jó ha tudunk a kis dolgoknak is örülni?”
A saját történetek mesélése mindig óriási öröm a gyermekeknek, így pedig élményközpontúvá tesszük a témabevezetést is.
tevékenység részleges lezárása átvezetés a tízóraiba
Tevékenység értékelése átvezetés a tízóraiba, felkészítés a következő tevékenységre:
„ Tízórai után pedig várnak minket még apró örömök, én nagyon kíváncsi vagyok, remélem Ti is! Most pedig sorakozzunk mosdózáshoz”
Tízórai
A tízórait követően mosdózás
motiváció
A gyermekek a mosdózást követően a terembe érkeznek, ahol a szőnyegen várom őket, a mesepárnával a szőnyeg közepén. Majd dallal hívogatom őket a szőnyegre: Ki játszik ilyet? Majd megmondom milyet…
„ Gyertek gyerekek, üljünk körbe! Úgy, hogy összeérjen a combunk és a tenyerünk a másik térdén legyen, mint egy szoros kör. Mondjuk el a reggel tanult mondókát és óvatosan a hozzá tartozó mozgást mutassuk a balra ülő térdén . Melyik a bal kezed? Mutasd”
Simogató mondóka
„Gyerekek! Milyen érzés ha valaki megsimogat minket? Ez is lehet egy apró öröm? Egy érintés egy ölelés egy kedves szó? „
„Na de gyerekek! Mi az az érintés? Játsszunk egy ilyen kitalálós-érintős játékot?”
Találd ki mit érintesz !
Tálban lévő dolgok érintése csukott szemmel, majd tulajdonságaik megbeszélése :
( fű, levél, víz, föld )
„Érintett tárgyak-tavasz összekapcsolása: mi történik a természettel tavasszal? Menjünk sorba , tálanként! A levél legyen az utolsó”
„ Gyerekek! Tudnak ezek örömet okozni nekünk ? „ beszélgetés az apró örömökről!

Átvezetés a mese tevékenységbe
„Ismerünk mi másmilyen levelet is? olyat is amit a postás hoz? Ildikó!Nekünk nem hozott semmit a postás?”
Boríték kinyitása: kép a meséről : utazás meseországba
Óvónői meseszó : Bezzeg Andrea : újra együtt
g) tevékenység befejezése:
Tevékenység értékelése, néhány kérdés , élmény megbeszélése a meséről
1.Milyen állatot ismersz aki lakhatna termeténél fogva Góliát házában?
2.Hogy segíthetünk azoknak, akiknek valamilyen érzékszervük nem úgy működik ,mint nekünk?
3.Mi kerülne a szépen megterített asztalra?

Tevékenység értékelése: dicséret, lehetőség az élmények megosztására kötetlen formában
Tevékenység lezárása, visszavezetés:
„Gyerekek, nagyon ügyesek voltatok! Jobbnál-jobb ötleteket hallottunk itt, hogy mi kerülne az asztalra. Lenne kedve valakinek meg is főzni ezeket? Én pedig hoztam nektek a saját kedvenc egészséges menümből. Banán, répa és alma! Akinek van kedve, várom majd az asztalnál, hogy megkóstoljuk , illetve hogy megnézzük mi nem volt a mi zöldségeinken és gyümölcseinken!”
Napunkat egy sétával zártuk, ahol szerencsénk volt látni egy mókust. Ez óriási örömöt okozott a gyermekeknek, így másnap készítettünk valamit, ami az apró örömünkre emlékeztetett, egy mókus fejdíszt.
Hiszen az apró örömök emléke is igazi erő.

Képek