Tarts ki

Screenshot_20191010-000216_Messenger-1.jpg

A téma címe: Tarts ki!
Boldogságóra, Optimizmus 2.
2019. október 10.

Csoport: A tanulásban akadályozott csoport 8 tagú. A csoport tagjai 2., 3., 4. és 5. osztályosok. Közülük 3-an autisták.
Feladat: Mutasd meg, vetítsd ki a csoportodnak a feladatleírás után, a következő oldalon található képet! Írják meg a gyerekek ennek a lánynak – aki egy túl meredek falon próbál felmászni, de többen is nyújtják neki a kezüket fentről – az aznapi naplóbejegyzését, amikor a kép készült! A naplóbejegyzésben legyen szó a saját erősségeiről és a társak tulajdonságairól is!
Cél: a) minél jobban megismertetni a boldogság fogalmát a tanulók értelmi szintjéhez képest; b) és tudatosítani ebben az optimizmus szerepét.
Fejlesztési terület: a szubjektív benső örömérzet proszociális megteremtése, növelése, fenntartása.
Módszer: frontális irányítású kooperatív tevékenység.
Eszközök: papírlap és toll vagy laptop
Helyszín és időtartam: elsőként a csoportszoba majd a tanulószoba, 45 perc.

1. ÓRAKEZDÉS (3 perc): A csoport hangulatához igazodva igazodva zenehallgatás, szabad mozgás a zenére (barokk lantjáték) – ugrabugrálhatnak, táncolhatnak, utánozhatják az állatok mozgását. (Csoportszoba.)

2. A TÉMA BEVEZETÉSE (2 perc): Ismételten elmondjuk, hogy az optimizmus lényege valamiféle derűlátás, vagyis az, hogy a rossz élethelyzetekben, a rosszban is keressük a jót, s találunk is valami jót. Akik optimisták, azok boldogabbak.

3. A TÉMA FELDOLGOZÁSA (8 perc): Megtekintjük a képet. Megtörténik a fent már említett feladat ismertetése. Kérdéseket

4. AZ ÓRA LEZÁRÁSA (2 perc): Általuk választott zene kíséretében szabad és spontán mozgásos önkifejezés. (Sok volt a lecke. Sötétedés előtt a szabadban szeretnének lenni. Most meditációnak nincs helye.)

Baranyai Mihály

Képek