Társas környezetünk fontossága

DSCN0574.jpg

November hónapban a csoport nagyobb hangsúlyt fektetett társas kapcsolataik elemzésére, ápolására. Előzetesen mindenkinek meg kellett figyelnie saját kapcsolatrendszerét, melyet a foglalkozás keretein belül közösen megbeszéltünk. Célom ezzel az volt, hogy jobban megismerjék egymást, illetve saját magukat is a tanulók.
Azt mondhatom, hogy ez a foglalkozás volt az eddigi legjobb, a gyerekeknek ez tetszett a legjobban. A foglalkozást egy ide kapcsolódó rövid kisfilmmel indítottuk, majd az általam készített ppt-t követve képeket elemezve és saját életükből példákat felhozva haladt a csoport együtt. Először azt kértem, hogy állítsanak fontossági sorrendet kapcsolatrendszerükbe a család, barátok, párkapcsolat, iskolatársak/munkatársak, szomszédok, testvérek stb. tekintetében.
Feladatként a csoport azt kapta, miután három kisebb csoportba tömörültek, hogy írjanak fel legalább 3 dolgot, amit szerintük változtatni kellene a jobb légkör érdekében. Ezzel a csoportkohéziót kívántam erősíteni, mely a foglalkozás végére meg is valósult. Sokkal közelebb kerültek egymáshoz a tanulók és öröm volt nézni, hogy mindenki még maradna és boncolgatná tovább ezt a témát.
A foglalkozás végén meghallgattuk a hónap dalát és összegeztük a látottakat, hallottakat.

Képek