Társas kapcsolatok gyakorlása a Pillangó csoportban

- Csoport neve: Baktaovi
- Baktalórántházai Zengő Erdő Óvoda
- Kategória: Óvodások
- Téma: Társas kapcsolatok
- (150 megtekintés)
A havi témánk a társas kapcsolatok volt.
Nagyon fontosnak tartom a baráti kapcsolatokat, mivel társas lények vagyunk.
A havi témát csoportosan dolgoztuk fel.
A gyerekekkel elutaztunk meseországba hajóval, választottam hajós kapitányt , aki mondta a feladatok, „improvizáltuk” a hajó mozgását, balra-jobbra dőltünk, ha veszélyt észlelt a kapitány, akkor gyorsan összehúztuk magunkat.
Mondta a kapitány:
– Jön egy bálna dőljünk előre!
– Jön egy cápa húzzuk le a fejünket.
Az egyik kislány azt mondta vizes lett, ezért gyorsan, átveszi a ruhát. Volt , aki lesöpörte magáról a vizet. Majd kikötöttünk.
Az első játék, amit meseországban játszottunk, megmasszíroztuk egymás hátát, majd jobb kézzel rajzoltunk az előttünk ülő gyerek hátára-napocskát, csigát és rajzolás közben elénekeltük a Süss fel nap.., és a Csiga-biga told ki a szarvadat.. című tanult dalokat.
Mozgással folytattuk tovább. Leterítettem egy „varázs takarót” a csengő hangjára mindenki a takaróra állt úgy, hogy senki se essen le a takaróról. Mindig kisebbre hajtottam a takarót, nagyon jó érzés volt, hogy egyre jobban egymáshoz bújtak és figyelt mindenki arra, hogy egy társuk se maradjon le.
Majd tovább folytattuk a „barátság vonattal”. A szekrényre ragasztott vonatra beragasztottuk a vonat kocsijába a legjobb barátjuknak a jelét. Nagy örömmel töltött el, hogy volt, ahol többen is ültek, egy kocsiban.
Aztán beszálltunk a „barátság vonatba” a Megy a vonat című mondókával utaztunk egy kicsit és mindenki a legjobb barátja vállát foghatta.
Megérkezésünk után leültünk , és egy „postás” játékkal folytattuk tovább. Az egyik gyerek választott egy postást, aki elvitte az ő üzenetét a barátjának. – Volt aki, simogatás, ölelést, szívecskét küldött…
Aztán szőttem egy „varázsfonalat”, amit gurítottunk a legjobb barátunknak és elmondták a gyerekek, miért ő a legjobb barátja Pl.:- szeretek vele fogócskázni, jólesik, ha rossz kedvem van és megsimogat, szeretek vele legózni stb.
Aztán egy „Hogy vagy pajtást” című játékkal folytattuk tovább, ahol körbe ültünk és úgy kérdeztük meg egymást.
Majd felajánlottam nekik egy mesét. Ők előcsalták a mese csalogatós mondókánkkal. A mesetarisznyámból előbújt Bogyó és Babóca síkbábok.
A gyerekek bemutatkoztak a két barátnak, aztán elmeséltem nekik a mesét, nagyon tetszett nekik ez a mese.
Aztán a „barátsághőmérőhöz” mentünk. Mindenki a sajátján beállította, hogy ma volt e barátja. Bátran mondhatom nagyon jó érzés töltött el, mikor láttam a szemükben a csillogást, hogy mindegyik gyereknek van barátja, baráti kapcsolata. Majd visszautaztunk meseországból. Felajánlottam a gyerekeknek, hogy készítsünk barátság virágot. Középre mindenki a saját jelét rajzolta, majd a szirmokra a barátai jelét.
Folytatásként a szőnyegen választottunk 3 csapatot, ahol megbeszélhették a gyerekek ki lesz a csapatkapitány és kaptak egy kosár építőkockát, amit saját elképzelésük szerint használhattak fel. Nagyon szép építmények készültek .
A lezáráshoz felajánlottam nekik, hogy mi lenne ha megmozgatnánk magunkat,-Bagdi Bella a hónap dalára.
A végén azt kérdezték: máskor is beszállhatunk a barátság vonatba, és beállítjuk a barátság hőmérőt?