Társas kapcsolatok – barátság

Baratsagfuzer.jpg

A Társas kapcsolatok témájának bevezetése előtt az „Égig érő fa vagyok…” gyakorlattal relaxáltunk, majd a „Hétfőn én megyek tehozzád…” mondókával végeztük a ráhangolódást.
Beszélgettünk arról, hogy az ember társas lény, hogy miért nem jó egyedül lenni. A gyerekek elmondhatták, hogy kihez fordulnak, ha öröm vagy bánat éri őket, vagy kivel osztják meg titkaikat.
Ezután következett a célkitűzés, a táblára felkerült a cím. Megbeszéltük, hogy milyen társas kapcsolataink lehetnek, majd a barátság, mint alcím is felkerült a táblára. A gyerekek meséltek arról, hogy kit tartanak a barátjuknak, miért éppen őt, és mi a közös időtöltésük.
Ezután felolvastam M. Pljackovszkij: Lecke barátságból c. meséjét. Ezt közösen megbeszéltük, majd a gyerekek kaptak egy feladatlapot, amelyen a szereplőket a megfelelő tulajdonságukkal kellett összekötni. A témát egy WORDWALL játékkal folytattuk. Az igazi és a nem igazi barátra vonatkozó tulajdonságokat, viselkedési módokat csoportosítottuk. Ezt követően a gyerekek csoportmunkában egy tenyérformába beírták a barátság szempontjából számukra legfontosabb öt tulajdonságot. A csoportok munkáiból „Barátságleltárt” készítettünk, a leggyakrabban beírt tulajdonságokat kigyűjtöttük a táblán lévő tenyérbe : „megbízható, szeret, őszinte, vicces, bátorít” került a TOP5-be. A téma lezárásaként „barátságfüzért” készítettünk: mindenki kiszínezte magát egy sablonra úgy, ahogy magát látja, majd ezeket a figurákat a táblán lévő nagy szívformára felragasztottuk. Összegeztük, hogy nem jó egyedül lenni, és a kapcsolatainkban fontos, hogy legyen szeretet és törődés, illetve, hogy ez kölcsönös legyen. „Házi feladatnak”egy keresztrejtvényt kaptak, melynek megfejtése a „szeretet”.
Jó lett volna, dalt hallgatni, énekelni is (Bagdi Bella: Jól érzem magam), de arra most nem maradt időnk.

Képek