Társas kapcsolatok ápolása, testünk-lelkünk egészségéért

Társas kapcsolatok ápolása, testünk-lelkünk egészségéért

Társas kapcsolatok ápolása, testünk-lelkünk egészségéért
Ebben a tanévben már három tanulócsoportban tartok boldogságórát a kollégák segítségével. Nem titkolt célom és szándékom, hogy az egész iskolai közösséget „megfertőzzem” a Boldogságóra programmal, hiszen az évek során egyre inkább azt tapasztalom, hogy a pozitív, jó hangulatú, a személyes kapcsolatok fontosságát hangsúlyozó iskolai légkör megteremtését célozza. Személyes tapasztalataim összegzése során úgy vélem, hogy mind a gyermekek személyiségfejlesztése, közösségformálása, mind a pedagógusok mentálhigiénének megőrzése szempontjából hatékony és jól hasznosítható módszer, mely segíti és színesíti a mindennapi pedagógiai munkánkat. A program nemcsak az egyes gyermekek fejlődésére és gondolkodásmódjára van hatással, hanem az osztályközösség életére is, erősítve a társas kapcsolatokat. A kollégáim visszajelzései is azt mutatják, hogy a pedagógusokra, az egész iskolai kollektívára pozitív hatással bír. Éppen ezért szeretném, ha minél több gyermek és pedagógus megtapasztalná előnyeit és beépítené saját pedagógiai gyakorlatába. Személyes meggyőződésemen túl, intézményegység vezetőként felelősséget vállalva a minőségi szakmai munkáért különösen preferálom.
A november nagyon színes, programokkal teli hónap volt iskolánkban, hiszen megemlékeztünk intézményünk névadójára, kiemelten foglalkoztunk az egészségmegőrzéssel, az egészséges életmódra neveléssel. De nemcsak testünk egészségéért tettünk, hanem a lelkünkért is a sok közös játékkal: voltunk „hóbortos társaság”, jártunk a Jobb Veled a Világ bolygón, közben sokat nevettünk. Volt, hogy egymáson, volt, hogy magunkon, hiszen ez is hozzájárul egészséges önbecsülésünk alakításához.

Képek