Társas kapcsolatok ápolása csoportunkban

462637164_474520355659244_7989594918594074857_n.jpg

Egy gyerek a társas élményt elsőre az édesanyával való együttélés által éli meg, majd a szülők és a nagyszülők, gondozók közelsége, figyelme, gondoskodása elégíti ki ezeket a vágyait. A barátság első kezdetleges formája kisgyermekkorban jelenik meg, és az évek múlásával folyamatos változásokon megy át.
Kezdetben a közös játék teszi élvezetessé az együttléteket, majd ezeket váltják fel fokozatosan a minőségi beszélgetések, a „petyka”, ahogy egyes kutatók nevezik. Ezek a kapcsolatok viszont meglehetősen instabilak. Óvodáskorban különösen, pillanatok alatt változhat, hogy ki kinek a barátja, kivel játszik együtt és kit közösít ki. Elég egy nem tetsző játék, hozzáállás, vagy csupán az irányítási vágy, és felborul az egyensúly.
A mai napi tevékenységünket egy meseolvasással kezdtük: A farkas és a róka a lakodalomban. A mese keretein belül megismerkedhettünk a farkas és a róka barátságával. A felolvasás végén gyerekekkel megbeszéltük, hogy milyen volt a farkas illetve a róka, jó barátok voltak e ők? Milyenek kell legyegyenek a jó barátoknak? Hogyan válasszunk barátot magunknak. A beszélgetést egy kézműves foglalkozással zártuk, ahol mindenki kapott egy ember alakot ábrázoló bábut, amit tetszése szerint díszíthetet. Az elkészült bábukat összekapcsoltuk és kaptunk belőle egy barátságfűzért, ami a mi csoportunk tagjait ábrázolja. A hosszú fűzért látva a gyerekek azt a következtetést vonták le, hogy milyen jó, hogy ilyen sokan vagyunk és mind barátok.

Képek