Társas kapcsolatok ápolása

- Csoport neve: Szépikék11
- Szerencsi SZC Műszaki és Szolgáltatási Technikum és Szakképző Iskola
- Kategória: Középiskolások
- Téma: Társas kapcsolatok
- (12 megtekintés)
Társas kapcsolatok
1. Relaxációs gyakorlat: „Villámlazítás”
2. Megbeszélés
Milyen társas kapcsolatokat ismertek?, Miért vágyunk mások társaságára?
Miért fontosak a kapcsolataink a boldogságunk szempontjából?
Mit jelent a barátság/valakinek a barátjának lenni?
Ki az, akire bármikor és igazán számíthatok?
Ki az, akit felhívhatok, ha baj van?
Melyek azok a dolgok, amelyek szükségesek egy hosszútávú kapcsolathoz?
Pozitív hatásai: Tk.94. o.
24 karaktererősség megbeszélése (kitesszük az osztályba)
A jó barátság alapjai Tk. 110. (táblára)
Mi tartja össze a barátságokat?
3. Szinonimák
Megkérem a tanulókat, hogy mondjanak szinonimákat a kedvesség szóra. Egy labdát használunk a feladat elvégzéséhez.
4. Fejezd be a mondatokat!
A papírlapokon befejezetlen mondatokat vannak, mint pl. „annak örülök…, attól tartok…, attól félek…, arra vágyom…, az bosszant… ” . A tanulók húznak egyet belőle, majd kiegészítik a mondatokat!
5. Melegzuhany
Egy tanuló kiáll az osztálynak háttal, a többiek elváltoztatják a hangjukat és dicséretekkel, kedves szavakkal, jó tulajdonságai felsorolásával halmozzák el őt.
Milyen érzés volt a háttal álló tanulónak és milyen érzést keltett a többiekben?
6. Barátságos tekintet
A tanulók párban szemben ülnek egymással. 30 másodpercig szótlanul egymás szemébe néznek. Mindenki csak a párjára figyel. Ha letelt az idő mindenki a következő mondatot mondja a párjának „Jó, hogy itt vagy.” Milyen érzés, ha valaki csak rád figyel?
7. Ölelés
Az ölelés fontosságának megbeszélése. Milyen a jó ölelés? A tanulók bemutatják.
A következő idézet felkerül a táblára: „Néha egy ölelés többet üzen és mélyebb élményt ad, mint bármilyen tanítás.” (Müller Péter)
8. Szív puzzle
Minden tanuló kap egy puzzle darabot, amire egy kedves üzenetet kell írnia. Majd a tanulók megkeresik a Szív puzzle hiányzó darabjait és együtt összerakják a szívet. 1 kedves üzenetért mindenki 4-et kap.
9. Pletyka
A pletyka: A 12/A szépész osztály kedves, aktív diákjait mindenki szereti. Hogyan terjed a pletyka.
A tanulók sorban állnak az első diáknak a fülébe súgom a mondatot, amit tovább kell adni. Az utolsó diáknak elmondja mit hallott, ami következő volt: Szerintem a 12/A volt a legjobb osztály.
Megbeszéljük mi volt a feladat lényege, majd ők is találhatnak ki mondatokat, amit tovább adnak.
10. Zenehallgatás
Bagdi Bella: Jobb veled a világ c. dalának meghallgatása, éneklése





