Társas kapcsolatok ápolása

- Csoport neve: 2.a
- Pávai Vajna Ferenc Általános Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Társas kapcsolatok
- (30 megtekintés)
Boldogságóra – 2.a osztály
Téma: Társas kapcsolatok ápolása
Időtartam: 45 perc
Fejlesztendő területek: együttműködés, empátia, segítőkészség, pozitív kommunikáció, közösségi érzés
________________________________________
Célok
• A tanulók megértsék, hogy a barátság és a törődés boldoggá tesz minket.
• Fejlődjön a gyerekek egymás iránti figyelme, segítőkészsége és kedvessége.
• Megtanulják, hogyan tudnak másoknak örömet okozni apró tettekkel.
________________________________________
Eszközök
• Kis cetlik
• Doboz („Barátságláda”)
• Labda
• Színes ceruzák, papír
• Vidám zene
________________________________________
1. Ráhangolódás – „Barátságlabda”
A gyerekek körben állnak. Feldobom a labdát valakinek, és mondok valami kedveset:
„Szeretek veled együtt játszani.”
Aki elkapja, másnak dobja, és ő is mond valami kedveset.
Ha valaki elakad, segítek („Miért szeretsz vele lenni?”).
Fejleszti a pozitív visszajelzést és az egymásra figyelést.
________________________________________
2. Téma bevezetése – közös beszélgetés
Kérdések:
• Mitől lesz jó egy barátság?
• Hogyan tudunk törődni egymással?
• Mit éreztek, ha valaki kedves hozzátok?
Összegzés:
„Ha figyelünk egymásra, segítünk és kedvesek vagyunk, akkor a kapcsolataink virágzanak, és mindenki boldogabb lesz.”
________________________________________
3. Fő tevékenység – „Kedvességposta” (20 perc)
A gyerekek mindannyian kapnak.
A feladat: írjanak vagy rajzoljanak valami kedves üzenetet egy társuknak (pl. „Kedves Zsófi! Jó veled játszani.” vagy „Kedves Marci! Tetszett, ahogy segítettél ma az olvasásnál.”).
• A gyerekek bedobják az üzeneteiket a „Barátságládába”, majd a végén mindenki kap egyet a ládából (nem feltétlenül azt, amit neki írtak).
• Aki szeretné, felolvashatja a kapott üzenetet.
Fejleszti az empátiát, önkifejezést és a pozitív kapcsolati élményt.





