Társas kapcsolatok ápolása

pdrbS8kj.jpg

Az áprilisi Boldogságórán a 7. osztály a „Társas kapcsolatok” témakört dolgozta fel. A diákok aktívan részt vettek a beszélgetésekben és a feladatokban, melyek segítették őket abban, hogy mélyebben megértsék a barátság, a család és az emberi kapcsolatok fontosságát.
A foglalkozás elején közösen felidéztük, milyen sokféle kapcsolat vesz körül minket a mindennapokban, és mennyire hatnak ránk ezek a kötelékek. A beszélgetés során a gyerekek megosztották gondolataikat arról, mit jelent számukra egy jó barát, milyen tulajdonságokat értékelnek másokban, és hogyan tudnak hozzájárulni ők maguk is egy-egy kapcsolat építéséhez. Kiemeltük a kommunikáció, az empátia és a kölcsönös tisztelet szerepét a harmonikus viszonyok kialakításában.
Ezután egy csoportos feladat következett, ahol a diákok kisebb csoportokban dolgoztak. Különböző szituációkat kaptak, melyekben a társas kapcsolatokhoz kapcsolódó problémákat kellett megoldaniuk, például hogyan kezeljék a konfliktusokat, hogyan kérjenek vagy nyújtsanak segítséget, vagy éppen hogyan bocsássanak meg. A csoportok kreatív megoldásokat találtak, és a feladatok során megmutatkozott, hogy mennyire éretten gondolkodnak erről a témáról.
A Boldogságóra zárásaként mindenki megfogalmazhatott egy rövid üzenetet, egyfajta „jótanácsot” önmagának vagy másoknak arról, hogyan ápoljuk a kapcsolatainkat, és mit tehetünk azért, hogy boldogabbak legyünk mások társaságában. A foglalkozás nem csak elméleti tudást nyújtott, hanem gyakorlati eszközöket is adott a diákok kezébe ahhoz, hogy tudatosabban építsék és ápolják emberi kapcsolataikat, ezzel hozzájárulva saját és mások boldogságához. A visszajelzések alapján a gyerekek nagyon élvezték az órát, és sok hasznos gondolattal gazdagodtak.

Képek