Társas kapcsolatok ápolása 2021

2-18.jpg

A társas kapcsolatkészség alakulásának elsődleges színtere az óvoda. Fontossága szerepe abból a szempontból is kiemelkedő, hogy a gyermek itt sajátíthatja el a társas együttlét normáit, a közösségi szemléletet.
Az, hogy egy óvodai közösségen belül milyen szerep jut egy gyermeknek, sok mindentől függ. Pl.: bekerülésekor van-e ismerőse az új környezetben, milyen korú gyermekek közé kerül, mennyire tud alkalmazkodni a társaihoz, mennyire nyitott egyéniség, az óvónővel hogyan alakul a kapcsolata. Megfigyeléseink alapján játékos tevékenységek, beszélgetések során formáljuk a gyermekek társas kapcsolatait.
Tevékenységet végző pedagógusok: Koloh Magdolna, Hornok Ágnes, Németné Bukva Magdolna
Szervezés: eszközök előkészítése
-A téma kibontása: beszélgetés
Megismerni külső és belső tulajdonságokat (sajátunkat és másokét), megismerni a hasonlóságokat és különbségeket, megtanulni együttműködni nem önként választott társunkkal, alkalmazkodni.
– Mese bemutatása: Mese a sündisznóról, aki arra vágyott, hogy megsimogassák- A mese tükrözi a barátság kialakulásának, megélésének, átélésének folyamatát
-Beszélgetés a meséről-mi történt, milyen érzések jelentek meg a mese szereplőinél? Beszélgetés a barátságról: kit nevezünk barátnak, milyen egy igazi barát? hány barátunk lehet? van e a csoportban barátod? – ha igen miért Őt választottad-mondd el neki !Van e szerintetek olyan ember, akinek nincs barátja? miért lehet?…
-Boldogságóra munkafüzet – 19.o Hálás vagyok a barátaimért
-Barátságvirág készítés
-Téma lezárása:
• Bagdi Bella: Repülj velem CD – Közös éneklés, zenehallgatás

Képek