Társas kapcsolatok ápolása

- Csoport neve: 2.a_Fadd
- Faddi Gárdonyi Géza Általános Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Társas kapcsolatok
- (102 megtekintés)
Társas kapcsolatok ápolása – foglalkozások összefoglalója
Az első foglalkozás a „Ha boldog vagy…” kezdetű dallal indult, ami nagy sikert aratott a gyerekek körében. Ezt követően elolvastuk a Társas intelligencia erősségmondókát, majd a hozzá kapcsolódó rajzot színeztük ki. Ezután kipróbáltuk a „Ki enged ki?” játékot. Bár kezdetben nehézséget okozott a tekintetekből való olvasás, a gyerekek mégis nagyon élvezték. A következő lépésben megismertük a Társas intelligencia virágát az Erősségek kertjében, végül az óra eleji dal közös meghallgatásával zártuk a foglalkozást – a gyerekek kérésére.
A második foglalkozást a népszerű széktámogató játék indította, amelyet mindannyian nagyon élveztünk. Ezt követte a Csapatmunka erősségmondóka felolvasása és a hozzá kapcsolódó színezés. A színezés közben ismét a „Ha boldog vagy…” dalt hallgattuk. A foglalkozás zárásaként egy „Erősség cunami” következett: a gyerekek körben álltak, egy társuk pedig középre lépett, és mindenki megosztotta vele, milyen erősségeket lát benne. Csodálatos, támogató gondolatok hangzottak el, például:
– „A te erősséged, hogy ha rád nézek, boldog leszek!”
– „A te erősséged a kreativitásod!”
– „A te erősséged, hogy jó barátom vagy!”
– „A te erősséged, hogy szeretetteljes vagy!”
A gyerekek kimondottan élvezték ezt a feladatot, és öröm volt látni, hogy mennyire megnyíltak egymás felé.
A foglalkozások során a gyerekek nemcsak a társas kapcsolatok erősítésében fejlődtek, hanem önbizalmuk és egymás iránti empátiájuk is erősödött. A játékos feladatok és közös tevékenységek segítettek abban, hogy a csoporton belüli kapcsolatok szorosabbá váljanak, miközben észrevétlenül tanulták meg a társas intelligencia alapjait. A pozitív visszajelzések és az örömteli pillanatok egyértelműen megmutatták, hogy a gyerekek élvezték és értékelték ezeket a foglalkozásokat.