Társas kapcsolatok ápolása

Tündérkert Keleti Óvoda Ligeti Tagintézmény
Nyíregyháza, Liszt F. u. 32-34.

BOLDOGSÁGÓRA PROGRAM – DECEMBERI BESZÁMOLÓ
TÁRSAS KAPCSOLATOK ÁPOLÁSA
Tevékenység célja: A barátság, a társak fontosságának érzékeltetése 3-7 éves életkori szinten
Tevékenység feladata: Agyerekek szociális képességeinek, együttműködésének fejlesztése, annak elősegítése, hogy minél jobban megismerjék egymást, elfogadják a másságokat, szívesen játszanak, dolgozzanak együtt és tanuljanak egymástól.
Tevékenység módszerei: beszélgetés, magyarázat, ellenőrzés, értékelés
Tevékenység eszközei: Bábok: süni, nyuszi, maci; színes ceruzák, mesemécses, fénymásolat-mf:17.old-ról, ágak, préselt levelek, hungarocell tábla, ragasztó, olló, fonal.
Bevezetés: Kapcsolatalakító játék: séta csípőre tett kézzel a nagyszőnyegen.Páros játékok: Ádámnak volt két fia 2x… Húzz, húzz engemet 2x…
-„Akivel „találkozol” mosolyogj rá és érintsétek össze a jobb könyökötöket. „
– „Akire utoljára mosolyogtál, az lesz a párod.”A játékokkal közösségépítő-erősítő hatást érhetek el.
Témafeldolgozás:
Bagdi Bella: Világomban minden rendben van c. dal cd-ről -páros oldalkarlendítéssel, tapssal (2x saját,2x a szemben lévő társ tenyerébe) kísért éneklése.
Kerekerdő kalandra hív téged..-mesemécsessel jelzem: mesét mondunk ill. bábozunk, a mesehívó mondókát már egyre többen tudják.„Most üljetek le törökülésbe, egy meglepetés mesét bábozunk nektek.”
Süni irigy lesz c. mese bábjátékának bemutatása.
Beszélgetés a meséről.A beszélgetésből kiderül érzik-e miért volt furcsa süni viselkedése, ki volt a pozitív szereplő-miért; miért jó a mese vége.
Őszi erdő, benne maci, nyuszi és süni élőhelyei – terepasztal kialakítása, építése.
Az építés során az együttműködés, szociális-személyes kompetenciák gyakorlását várom.Barátság virág készítése (mf:17.o.)Elmondom a feladatot. A virágok, mint közösségi hálóként is felfogható.Mindenkinek van barátja- játékkal ( könyv 95.o.)
Egymás megerősítése, önbizalom fejlesztés, csoportkohézió erősítése volt a célom, mely folyamatos történésként lesz jelen a csoport életében. Feltételezem, hogy a reális önismeretük is fejlődésnek indul, csökken a gyerekek szorongása és a napi konfliktushelyzet. Úgy látom, a gyerekek szívesen vesznek részt a foglalkozásokon, természetes igény a társak felé fordulás.