Társas kapcsolatok ápolása

IMG_6019.jpg

Társas kapcsolatok ápolása
Ajánlott életkor: 16-17 év
Osztály: 11.
Tantárgy: osztályfőnöki
Fő didaktikai feladatok: ráhangolás, témakör bevezetése, tudományosság, motiválás, aktivizálás, érthetőség, fokozatosság, rendszeresség, elvonatkoztatás
Felhasznált források: Bagdi Bella-Dezső Anita: Boldogságóra 14-20 éveseknek, Bagdi Bella- Prof. Dr Bagdy Emőke: Boldogságóra 10-14 éveseknek

Az óra menete Módszerek és munkaformák Eszközök
1. Relaxációs gyakorlat
„Napra forgó a Napraforgó” Frontális munka

2. Színeket megérinteni egymáson
Valaki mond egy színt és azt a színt meg kell érinteni a másik ruháján, cipőjén…

3. Mi jut eszedbe róla? Páros munka
Idézetek szétosztása a tanulók között. A tanulók megbeszélik a párjukkal, hogy mi jut eszükbe róla.
Tk.:104-105. o.

4. Téma kibontása körben ülve
Miért vágyunk mások társaságára?
Miért fontosak a kapcsolataink a boldogságunk szempontjából?
Mit jelent a barátság/valakinek a barátjának lenni?
Ki az, akire bármikor és igazán számíthatok?
Ki az, akit felhívhatok, ha baj van?

5. Közös rajz Páros munka
A tanulók párban, becsukott szemmel, egy közös tollal (mindketten ugyanazt a tollat fogják), egy lapra, megadott szempontok alapján együtt rajzolnak.

6. Görög mese a barátságról című történet feldolgozása
Milyen tanulsága van a történetnek? Megbeszélés Tk. 107. o.

7. Jót írni a másikról
Minden tanuló felírja a nevét egy lapra, majd körbe adják a lapokat, mindig gondosan behajtva és mindenki mindenkiről leírja a legszebb, legkedvesebb dolgot, ami eszébe jut róla. Majd minden tanuló megkapja a saját lapját. Mindenki vidám, mosolygós arccal, jóleső érzéssel olvasta a kedves szavakat.

8. Közös ölelés
Az ölelés fontosságának megbeszélése (napi 4-8-12), majd egy nagy, közös ölelés.

9. Házi feladat: Ajándékozz élményt! Válassz ki valakit és lepd meg valamilyen élménnyel!

10. Bagdi Bella: Jobb veled a világ c. dalának meghallgatása, éneklése Laptop, projektor

Képek