Társas kapcsolatok

334890636_560213916083251_994541090440724123_n.jpg

I. Bevezető rész ( A foglalkozás előtt Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok c. dala jelzi a gyerekeknek, hogy mindjárt kezdődik a foglalkozás, pakoljanak össze és üljenek a szőnyegre)

1.Köszöntő és hangulatválasztó kör: A gyerekek a köszöntő falról választhatják ki, hogy öleléssel (piros szívforma), pacsival (tenyérlenyomat forma) vagy tánccal (hangjegyforma) köszönnek a pedagógusnak. Ezután húznak a hangulatjelekből és utánozzák a kihúzott arc hangulatát.

2.Együtt az Á, O, és U hangokban című relaxációs gyakorlat

3.Bagdi Bella: Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek című dal éneklése mozgásutánzással, körben állva.

II. rész: Társas kapcsolatok

4.Barátságmese: Baráti segítség című mese elbábozása, majd utána kérdések feltevése, közös megválaszolása. Kérdések: Kik a mese szereplői? Kik szorultak segítségre? Mit érezhetett ekkor a kismókus? Válaszd ki a hangulatát! Hogyan sikerült kihúzni a kiskocsit a gödörből? Te segítettél már valakin, aki rászorult? Milyen érzés volt? Rajtad segített már valaki? Milyen érzés volt?

5.Manómondóka tanulása (3-szor mondjuk el): „Nyújtom a kezemet, fogd meg kérlek, hisz együtt mindig minden könnyebb! A rosszat is szebbnek látom, ha mellettem van a barátom! Ha simogatod szívemet, leszek vidám kisgyerek.”
Mondóka elmondása közösen miközben a gyerekek nagy körben állnak, kezeik maguk előtt nyújtva vannak, és ahogy haladnak egymás felé verselés közben úgy simogatják meg egymás kezeit.

6.A gyermekek színes zsírkrétával rajzolják körbe a bal tenyerüket, mellé pedig az általuk kiválasztott óvodástárs jobb tenyerét. Végül kiszínezik.

III. Befejező rész

7.Foglalkozást záró éneklés: Csiga Duó Gyermekzenekar: Barátság c. zenére közös táncolás a gyermekekkel.

8.Elbúcsúzás: Szeretetkör: Körben ülünk a szőnyegen, a pedagógus elindít egy mozgást, azt kell továbbadni, amíg körbe nem ér. A mozgások: integetés, kézfogás, pacsi, puszidobálás és ölelés.

Képek