Társas kapcsolatok

Fagyott-babzsák-játék4.jpg

Beszámoló
Boldogságóra: 3. Társas kapcsolatok ápolása

Az óra időpontja: 2021. november 12.
Résztvevők: 1. osztály, 4. osztály

Mozgás alapú relaxációval kezdődött a foglalkozás az elsősöknél. A téma bevezető beszélgetése nagyon motiválóan hatott a gyerekekre, hiszen a „Mi alapján választasz barátot?” szempontjait próbáltuk közösen összegyűjteni, melyben nagyon aktívan közreműködtek. Mesét (A róka és a farkas) olvastam fel, majd megbeszéltük a szereplők tulajdonságai alapján a történéseket, s tanulságot fogalmaztunk meg. Lerajzolták a tanulók a barátaikat, s közben a hónap dalát hallgattuk. A fagyott babzsák játékot is kipróbáltam velük. Nagyon megkedvelték, s azóta testnevelés órákon is szívesen játsszuk. A negyedikesekkel már rutinból megy a társaskapcsolatok téma, hiszen velük már sokszor beszélgettünk erről. Nagyon szeretik, szinte ez az a téma, ami legjobban megnyitja tanítványaimat. Tudják, hogyan cselekedjenek, hogy mindenkinek jó legyen. Ha épp konfliktus van, tudják mindig megbeszéljük. Fontos, hogy társas kapcsolataink minőségiek legyenek, s ezért bizony tenni kell. A tanulók számukra értékes ember tulajdonságait írták fel egy lapra (név nélkül), s jó érzés töltött el , amikor a számukra fontos emberek közé soroltak engem is. A fagyott babzsák játéka negyedik évfolyamon is sikert aratott. Nagy élvezettel játszották a gyerekek. Játék közben a hónap dalát hallgattuk . Az óra vége meditációval zárult. A hónap témája erősítette az egymásra figyelést és az egymáshoz való alkalmazkodást.

Szakosné Biczó Marianna (tanítónő, Pókaszepetki Festetics Kristóf Általános Iskola)

Képek