Társas kapcsolatok

- Csoport neve: 2.PSM és 2.PSS
- Stredná zdravotnícka škola – Egészségügyi Középiskola
- Kategória: Középiskolások
- Téma: Társas kapcsolatok
- (287 megtekintés)
A társas kapcsolatok témaköre nagy sikert aratott a diákjaink körében.
A tanórán a társas kapcsolatok fontosságát a boldogság szempontjából, kapcsolatok ápolását és fejlesztését hangsúlyoztuk.
A tanóra új ismeret feldolgozó, tantárgyi koncentrációt biztosító, műveltségi területeket átfogó és érzelmi intelligencia–fejlesztő. A didaktikai feladatai a meglévő ismeretek rendszerezése, bővítése új ismeretek átadásával, szemléletformálás, kritikai gondolkodás kialakítása, önálló vélemény megfogalmazása.
Az órához szükséges volt az interaktív tábla internet kapcsolattal, kivetítő felület és számítógép, segédlapok, cérnagombolyag, kis papír cetlik, szines ceruzák és más kreatív eszközök.
Rövid feladatleírás:
Bevezető beszélgetésünk a társas kapcsolatok fontosságáról, az emberekről, akik körbevesznek és a jó társas kapcsolatok boldogságfokozó hatásáról szólt.
Az első feladat a Tom Marshall „ház“ elemzése , a négy legfontosabb társas kapcsolat elem elhelyezése, és a közös értékelés volt.
Egy kis jótékony masszázsal folytattuk az órát. A csoport körbeállt, mindenki megmasszírozta az előtte állót az instrukciók szerint, majd megfordult a csoport.
Majd a Kapcsolati háló feladatlap kitöltése következett. A feladatlapon családtagokat, illetve barátot, iskolatársakat kellet megnevezni, majd öt olyan embert meghatározni, akire bármikor lehet számítani, és aki számíthat ránk is.
A „Magányos beteg“ feladatnál három mondatot volt szükséges alkotni, ahogy a magányos beteget megvigasztalnánk, a társaságba bevonnánk.
Ismét körbe állt a csoport egymással szemben és cérnagombolyagot adott át mindenki a másiknak hálamondattal együtt a következőnek, míg megalakul a pókháló.
Kollektív ölelés előtt egy „Free hugs“ kezdeményezésről szóló videót tekintettünk meg, majd mindenki megölelt mindenkit.
Végül a csoport házifeladatot kapott, ami már utalt a decemberi hónap témájára – a jó cselekedetekre. Egy papírra mindenki ráírta a saját nevét és beledobta a dobozba, majd mindenki húzott egy nevet. A Jó angyal feladata egy héten keresztül kedveskedni a választottnak figyelmességgel, apró ajándékokkal vagy kedves titkos üzenetekkel. A feladatot a következő órán fogjuk kiértékelni. Kiváncsian várom, hogy ki ismerte föl az angyalát… 🙂