Szuperhősök

szuperhősök.jpg

A boldogságóránk elején a gyerekeknek különböző érzéseket kifejező arcokról mutattam képeket. Szomorú, vidám, dühös, riadt, stb. Mindegyik érzelemről beszélgettünk. Mikor érezzük, jó vagy rossz érzés-e, hogyan tudjuk az adott rossz érzést legyőzni. Beszélgettünk arról is, hogy az életünkben több olyan technika is van, amivel elűzhetjük a bennünk lévő szomorúságot. A gyerekek maguk mondták ki azt, hogy egy kedves szó a barátjuktól, egy ölelés a másiktól, egy jó zene meghallgatása, a rajzolás, vagy egy merőben más tevékenység végzése is segíthet nekik, amikor szomorúak, bánatosak. Elolvastam nekik az Aranykulcs című mesét, és arról is beszélgettünk, hogy a királylány hogyan is tudott átkelni az adott akadályokon, nehézségeken. Kitartó volt, a célra tekintett, optimistán képzelte el a jövőt, megbánta a rossz cselekedeteit, szeretettel fordult a sárkányhoz. Megbeszéltük azt is, hogy a hősök is mindig akadályokat győznek le. Szuperhősöket rajzoltunk. A lányok jelen esetben aktívabbak voltak, mit a fiúk. Ők olyan hősöket rajzoltak, akik „megvédik a virágokat, növényeket”, „megvédik a kisbabákat”, „világítóhőst, aki világít a sötétségben”, „királylányokat megmentő csillaghőst”. Eljátszottuk a „Hajótörés” játékot, ahol nagyon együtt kellett dolgozniuk, hogy senki ne essen le a tutajról, és mindenki megmeneküljön. Egész óra alatt jól érezték magukat. Végül boldogságórás zenéket hallgattunk.

Képek