Szövegből kép

A-boldogsag-benned-van.jpg

Mit is jelent a fenntartható boldogság?
E tanév utolsó boldogságóráján, a 10-es Számú Általános Iskola VI B és VI C osztályával erre a kérdésre kerestük a választ.
Megemlítésre került a három fontos összetevő: a pozitív érzelmek, társas támogatás valamint a szokássá válás. A gyakori pozitív érzelmek, a boldogság fő ismertetőjegyei (öröm, élvezet, megelégedettség, nyugalom, kíváncsiság, érdeklődés, lelkesedés, energia, büszkeség). Bár lehet, hogy nem minden nap jó, de minden napban van valami jó, és ha sikerül megtalálni azt a bizonyos jót, akkor gyakrabban élhetünk át pozitív állapotokat és így boldog emberré válhatunk. Szerencsére ebben a tanévben mindkét osztály tanulói rengeteg pozitív élményben részesűltek: jeles bizonyítványok, tantárgyversenyeken/sportversenyeken elért kitűnő eredmények, élményekben gazdag kirándulások emlékei, önkéntesség, Karácsonyi Vásár, gyermeknapi program stb. Miközben felelevenítették sikereikeit, boldog pillanataikat, tudatosult bennük, hogy mindehhez erőfeszítésre és elszántságra volt szükségük, a felkészülés pedig jóval könnyebb volt, ha közben megkapták szüleik, barátaik, testvéreik támogatását. Ahhoz, hogy a pozitív gondolkodás beépüljön a mindennapokba, a tanult boldogságfokozó viselkedési stratégiákat szokássá kell alakítani, mégpedig, úgy, hogy rendszeresen, újra és újra megismételjük azokat a magatartásformákat, amelyek a leginkább hozzájárulnak a boldogságszintünk növeléséhez.
Az óra végén elkészült egy rajz, valamint egy montázs, melyet a következő idézet ihletett meg: „Végtére is az ember bárhol megtalálhatja a boldogságot.” (Robert Seethaler)

Képek