„Szerethető vagyok”
- Csoport neve: mosolygok1
- Siófoki Széchenyi István Általános Iskola Asztalos utca 72. Telephelye
- Kategória: Alsósok
- Téma: Társas kapcsolatok
- (227 megtekintés)
Relaxálással kezdtük a téma bevezetését, az Ellazulni jaj, de jó! c. dalra. A Tégy egy lépést felém c. játékot is játszottuk. Igazából néhány állítás is elég volt, hogy teljesen összetömörüljenek, mert kevés volt hozzá a helyünk. Viszont mindeki nagyon vidám lett tőle. Játszottunk tükörjátékot, majd a munkafüzetben is dolgoztunk kicsit: a legjobb barát/barátnő jó tulajdonságait és a közös jó tulajdonságokat gyűjtötték össze a gyerekek. Mivel ez elsőre nehéznek tűnt, másodszorra készítettem egy listát a jó tulajdonságokról. Párokban, vagy hármas csoportokban 3 percet kaptak a lista tanulmányozására és a rájuk jellemző tulajdonságok válogatására, lejegyzésére. Miután ezeket át is beszéltük, megpróbálkoztunk a Szerethető vagyok c. feladattal. A 3 téma kérdéseit felírtam a táblára és kérdésenként 3-3 percig hagytam őket beszélgetni. Voltak, akik nem tudták kitölteni a rendelkezésre álló időt, mások viszont alaposan körüljárták a témákat. A plakáttervezéshez próbáltam ötleteket adni, de nem nagyon értették a gyerekek, hogy mit is kellene lerajzolniuk. Így aztán ebből a feladatból egyelőre nem születtek túlságosan beszédes alkotások. De nem adjuk fel, későbbre halasztottuk ennek megvalósítását. Talán kicsit konkrétabb példákkal működni fog! Viszont kiderült, hogy néhány tulajdoság pontos jelentését nem ismerték a gyerekek, mint pl. alázatos, áldozatkész, rugalmas, szolgálatkész. Így alkalmunk nyílt ezeket is átbeszélni, saját példákat mondani rá. Befejezésként jókívánságokat fogalmaztak meg, befőttesüvegbe tettük és mindenki húzott egyet. Amikor erre az órára készültem, készítettem néhány cetlit én is. Eleinte gondolkodtam, hogy mit is írjak, mit is kívánjak. Aztán a harmadik, negyedik cetli után már olyan gyorsan jöttek a gondolatok, hogy alig bírtam abbahagyni. Így aztán számítottam rá, hogy a gyerekeknél is hasonló fejtörést okoz majd a feladat. Ezért elhatároztam, hogy egy héten keresztül minden nap megismételjük. Az én kívánságaim is ösztönzőleg hatottak a gyerekekre és napról-napra kreatívabbak lettek! Jó látni, hogy milyen örömmel élik meg, hogy adni épp olyan jó, mint kapni!