„Szeretetnyelv-matrica”

- Csoport neve: Izsakos7.a
- Izsák Imre Általános Iskola
- Kategória: Felsősök
- Téma: Társas kapcsolatok
- (96 megtekintés)
Novemberben a társas kapcsolatainkban rejlő boldogító erőre összpontosítottuk figyelmünket:
– Mire van szükségünk, mit kaphatunk egymástól? (figyelem, törődés, támogatás, erő, bizalom, megértés, elfogadás, tisztelet, szeretet…)
– Hogyan gyakorolhatjuk a társas kapcsolatok ápolását? (Szánj rá időt, figyelmet…!)
A társas kapcsolatok fontosságának megbeszélését egy reklámfilm (Kissanpur – Discovering Real Togetherness) megtekintésével kezdtük. Alaposan megfigyeltük, miként változott meg a szereplők viselkedése, lelkiállapota azáltal, hogy kapcsolatba kerültek egymással, közösen tevékenykedtek, közös célért küzdöttek.
Itt elérhető: https://www.youtube.com/watch?v=DFR-ruC43l4
Boldogság-programunk első évben önmagunk és társaink alaposabb megismerésére helyeztem a hangsúlyt. Ezt szolgálták a foglalkozások játékai, megoldott feladatai:
1. A gyerekek emberi kapcsolatainak összegyűjtése után megoldottuk „Az én köröm” c. feladatot: mindenki feltérképezte saját támogató kapcsolatait, kik azok a személyek az életében, akikre számíthat. (Sok minden kiderült ezáltal a gyerekek érzelmi kapcsolatairól!) – 1. kép
2. „Mi lenne ha…” c. játék: valakiről megbeszéltük, hogy mi lenne, ha növény, állat, étel, autó vagy természeti jelenség lenne, s annak, aki addig kiment a teremből, ki kellett találnia. (Társak megismerése)
3. „Szeretetnyelv-matrica”: Gary Chapman szeretetnyelv-tesztjének kitöltése után minden gyermek elkészítette a saját szeretetnyelvét ábrázoló kis matricát (közösen terveztük meg), amit a tolltartójára ragasztott, ezzel jelezve a környezetének, hogy ő mi által, mikor érzi leginkább a szeretetet. – 2., 3. kép
A teszt megmutatta, hogy csoportunkban a legtöbben a „minőségi idő”-től boldogok! – 4. kép
A foglalkozások, beszélgetések legfőbb tanulsága: Önmagunk és társaink jobb megismerése, az összetartozás érzésének erősítése, s annak megtapasztalása, hogy nem vagyunk egyedül.
Semmilyen körülmények között ne feledkezzünk meg családtagjainkról, barátainkról, csapat – és osztálytársainkról, még inkább igyekezzünk biztosítani őket arról, hogy számíthatnak ránk!
RM