Szeretetet adok és kapok !

75339416_2383228358672852_291834180130570240_n.jpg

November- A társas kapcsolatok ápolása
A novemberi boldogságórát a Hervad a virágom, éled a virágom… relaxációs gyakorlattal indítottuk. Ha boldog vagy… dal éneklése és mozgásos elemeinek elmutogatása után kiszínezték a gyerekek a Jobb veled a világ motivációs színezőt. Szóbeli körülírással következett a Kiről van szó ? elnevezésű gyakorlat, ahol az osztály próbálta kitalálni a megfejtést, mint anya, testvér, nagyapa stb. Táblára írtuk a Milyen a jó barát? tulajdonságait – segítőkész, kedves, szeretetreméltó, gondoskodó, őszinte stb. A szív szava – keresztrejtvény megoldása következett. Az Újraolvasó részben beszélgettünk a nem mintaszerű barátságról. A kutya- macska barátság kapcsán elmondták, hogy felháborító, ha valaki magára hagyja a barátját, ha becsapja őt. Viszont a becsapott állat- a farkas- is felelős, hogy hagyta magát rászedni. Szoborparkot játszottunk, ahol a résztvevők eljátszották a haragot, a kibékülést, a szeretetet, az összetartozást. Megtanultuk a – Nem lehet a Márta másé, mert a Márta már Tamásé nyelvtörőt. A kapcsolatok boldogsága beszélgetés után az óra lezárásaként a gyerek megfogalmazták, hogy hogyan járulhatnak hozzá a boldogságunkhoz a jó társas kapcsolatok. Elmondásuk alapján érdemes ápolni a kapcsolatokat, mert : 1. Szeretetet adunk és kapunk – támasznyújtás, 2. Barátságok kialakulása –bizalom, 3. Közös élmények- boldogságforrás. A téma lezárásaként meditációt végeztünk. Megfogalmaztuk, szívünkbe beültettük, hogy mit jelent számunkra a barátság. , Barátomat úgy szeretem, hogy őérte meg is teszem, amit csak neki adhatok, s amit érte tenni tudok, ami vele megtörténik, azt átélem vele én is…. Tudom, ő is szeret engem, és megbízik mindig bennem….,,Mindenki lerajzolta legjobb barátját, a rajzokat egy tablóra helyeztük el azzal a gondolattal, hogy –Együtt, egymásért érdemes ápolni a kapcsolatokat! 🙂

Képek