Szelli szivárványos mesefonala

Szelli szivárványos mesefonala

A célok kitűzése témát Dóra és Vili vezette be, mint minden alkalommal. A két báb közötti dialógus segíti a gyerekeknek megérteni a lényeget, és gyermeki közelségbe hozni. A „Mi leszek, ha nagy leszek?” kérdés többször elhangzik, többféle összefüggésben. Most a nagycsoportos gyermekek voltak elsősorban megszólítva, nekik már elérhető közelségben van az iskola. Érdekes válaszok érkeztek a kérdésre, a reális foglalkozásokon kívül: Pókember, Elza is.
A gyerekek segítségével készítettem el a Meseszövő manók szigetét, kicsi emberkékkel játszottam el a mesét, megszólítva a gyerekeket is. Nagyon tetszettek a „Miért szeretjük a meséket?” kérdésre adott válaszok: „valamelyik nagyon vicces… érdekesek… minden jót megtanulunk… hogy magyar népmeséket hallgatunk…”
A mozgásos feladatok közül a szobor játékot illesztettem bele a testnevelés foglalkozásba, így kétféle szabállyal is játszottuk, az egyik, hogy jelre indul a futás, majd jelre szoborrá merevednek, a másik változata, hogy két fogó fogja meg a gyerekekket, és így lesznek szobrok, majd amég futó gyerekek feloldják őket. Itt is megfigyelhető, hogy ki és kit old fel hamarabb, illetve, hogy mely gyerekek maradnak tovább szoborként.

Képek