Szavazós, lépcsős

Szavazós, lépcsős

A foglalkozást beszélgetéssel kezdtük az újévi fogadalmak témájával. Tettél-e újévi fogadalmat? Ismersz-e olyan embert, aki tett? Volt-e olyan célod a múlt évben amit elértél és nagyon büszke vagy rá?
Kártyákat húztak, amelyeken egy-egy újévi fogadalom szerepelt. (pl.: Májusig megcsinálom a jogosítványt.) Azt kellet kitalálniuk, ki, milyen életkorú ember tehette ezeket a fogadalmakat.
Utána kivetítettem a „6 dolog amit a céljaid tesznek érted” képet, ennek segítségével beszéltük meg, miért jó, ha vannak céljaink. Innen tértünk rá arra, hogy milyen a jól megfogalmazott cél. Öt szót vetítettem ki nekik: reális, részcélok, idő, valós, társ. Ezeket kellett megmagyarázni, mondatba foglalni.
Most következett a szavazós játék.
Kivetítve témaköröket adtam meg (iskola, család, barátok, egészség, hobbi, sport, új dolgok). Ezekhez a témákhoz közösen írtunk egy-egy olyan célt, ami a jelenlevők közül bárki számára elérhető. Majd mindenki kapott 5 mágnest, amivel szavazhatott ezek közül a célok közül arra, amelyik számára a legfontosabb, legszimpatikusabb. Egy célra max. két szavazatot lehetett leadni. A szavazás eredményéről képet mellékelek.
A legtöbb szavazatot kapott cél lett a „Hetente kétszer járok edzésre” . Ezzel a céllal játszottunk tovább. A teremhez vezető lépcsőhöz mentünk. A lépcső teteje volt a cél elérése. Zsófi járta végig a lépcsőt, neki adtak tanácsokat a gyerekek, hogy miket tegyen a célja elérése érdekében. Ha jó tanácsot kapott, egy lépcsőfokot lépett előre, ha még jobbat, akkor kettőt-hármat. Így jutott el a célját elérő lépcső tetejére.
Visszatérve a terembe egy lépcsőt ábrázoló képet kaptak a gyerekek. Saját célt kellett megfogalmazni nekik. A lépcsőfokokra pedig olyan dolgokat írtak, amiket megtesznek a céljuk elérése érdekében. Munka közben hallgattuk meg a hónap dalát.
A zárókörben elmondhatták, milyen célokat fogalmaztak meg, illetve azt, hogy ennek eléréséhez mi lesz az első lépésük.
A foglalkozást meditációval zártuk.

Képek