Stratégiák sokszemszögből

- Csoport neve: Happyclasses
- Székesfehérvári Vörösmarty Mihály Általános Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Megküzdési stratégiák
- (114 megtekintés)
A februári téma nagyon sok feladatot ad, de kevesebb a fényképezhető feladat. ☹
Így inkább írok.
Első órán rajzot készítettünk arról, hol érzi a feszültséget, és beszélgettünk milyen az a feszültség amit érez. Mikor jelentkezik. Mi történik ilyenkor? Mit tud tenni? Sok-sok öszinte megnyilatkozás volt az osztályban.
A feszültség oldására többször használtuk már a progresszív relaxáció módszerét, hát most is végig csináltuk, különös figyelemmel az általuk is említett feszültségpontokra.
Hogy nevetés is legyen az órán, hisz egy izgő-mozgó csapat, egy kis csukott szemmel végzett gimnasztika következett. Nagyon élvezték!
Az óra vége egy hatalmas csoportos ölelés volt! Óriási energiával, szeretettel, megnyugvással, mosollyal!
Következő órán a mesét dolgoztuk fel. A bugyelláris, a pipa, meg a süveg; Jó volt megtapasztalnom a gyerekek érzékét a jó cselekedetekre, ahogy párhuzamot tudnak állítani a mese és a hétköznapok között. Némelyikük csodálatos érzékkel magyarázta társainak a szavak jelentését, segítőkészségük, egymással szembeni empátiájuk fantasztikusan fejlődik.
Beszélgettünk a csodálatos hétköznapi segítőinkről, és arról, hogy egyedül nem megy, jobb segítséget kérni.
-de ez nem mindig könnyű
-hogyan kérek segítséget
-kitől, milyen szituációban kérjek segítséget
-hogy köszönöm meg a segítséget.
Sőt, technika órán ahogy időt találok rá, tervezem, bugyellárist készítünk 😊 ez a szó nagyon érdekes volt számukra!
A mai nap pedig labirintussal fogunk dolgozni.
Minden problémának van megoldása!
A megoldás lehet különböző, lehet azonos. A megoldásra fordított idő mindenkinél más, de a kitartás eredményt hoz.
Ki mikor, hogy ért el eredményt?
Mit jelent a kitartás?
Hogy lehetek kitartó?
Hol, mikor van szükség kitartásra?
Hogyan segítek- segíthetek, másnak a kitartásban? segítő szavak, baráti kapcsolatok, empátia, jó cselekedet,
Ki segíthet neked a kitartó küzdelemben?- hála
Megerősítő mondatok gyűjtése, egy takarék- persely ahol segítséget találsz!
És ez a hónap még annyi lehetőséget tartogat 😊
A festés története annyi, hogy most környezet órán az emberi test a téma így beszéltünk az érzékszervekről és azok hiányáról. Hogy él aki nem lát nem hall. Hogyan tudunk segíteni, hogy beszélhetünk egy sikettel, hogy segítsünk annak aki fehér bottal jár….
Kiben bízok meg, hogy ha nem látok vezessen. Milyen segíteni és milyen segítséggel lenni.
Aztán kipróbáltuk a kéz nélkül festést. Láttak képeket amik így készültek, megbeszéltük, hogy ez sok sok próbálkozás eredménye…. és belevágtunk. 😊
Nagy élmény volt szerintem mindenkinek. Utána megbeszéltük milyen lehet kéz nélkül,…. hogy élték meg a festést.
És hálát adtunk a kezeinkért, a fülünkért, a látásunkért……
Milyen magától értetődő, hogy ezek vannak. Milyen jó, hogy vannak!
És ezt most már ők is látják.